Jeśli nie masz newsa… sprawdź, co polityk pisze na Twitterze – raport NewsPoint Trendy

4 sierpnia 2011, Paulina Pocheć

Sezon ogórkowy w pełni, o czym świadczy eksploatowanie przez portale niektórych tematów wręcz do granic możliwości i podnoszenia burzy wokół wydarzeń niekoniecznie istotnych dla przeciętnego internauty. Jest to korzystne dla polityków, zwłaszcza ze względu na toczącą się wolno kampanię wyborczą.

Przykładem z ostatnich dni może być przypadek ministra spraw zagranicznych, Radosława Sikorskiego, który 30 lipca na swoim profilu na Twitterze umieścił wpis tej treści: „Warto wyciągnąć lekcje także z tej narodowej katastrofy” i podał link do strony powstanie.pl, prowadzonej przez przeciwników kultu powstania warszawskiego. Wiadomość ta na samym Twitterze doczekała się 29 udostępnień i 6 odpowiedzi, a profil ministra obserwuje ponad 8 tys. osób. W innych social media jednak sprawa nie odbiła się aż takim szerokim echem. Dane z systemu NewsPoint Social Media pokazują, że wpisy ministra na Twitterze w ciągu ostatnich dwóch dni doczekały się łącznie 16 wzmianek, chociaż miesięcznie w social media o polityku pojawia się łącznie (wraz ze wzmiankami o Twitterze) 500-600 postów.

W przeciwieństwie do social media temat podchwyciły głodne newsów portale. W takich warunkach każdy nowy i potencjalnie gorący temat – a takim niewątpliwie jest dyskusja o powstaniu warszawskim – jest na wagę złota. Radosław Sikorski to osoba dość popularną w mediach z racji pełnionej funkcji. Jednak w wakacje liczba artykułów ze wzmiankami na jego temat znacząco spadła – do mniej niż 2000 miesięcznie, podczas gdy w dwóch poprzednich miesiącach znacznie tę liczbę przekraczała. Od czerwca daje się natomiast zauważyć wzrost liczby wzmianek o Radosławie Sikorskim związanych z jego aktywnością na Twitterze: od 78 i 80 w czerwcu i lipcu po aż 88 tylko w dwóch pierwszych dniach sierpnia b.r.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono artykuły i posty pochodzące z prawie 3700 portali internetowych monitorowanych przez NewsPoint oraz z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media. Powyższe stwierdzenia odnoszą się do tych danych (nie zaś do całości polskojęzycznego internetu). Artykuły oznaczone jako „wszystkie” to te, które zawierały frazę „radosław sikorski” lub „radek sikorski” we wszystkich odmianach, w artykułach oznaczonych jako „wpis na Twitterze”, przynajmniej raz występowała fraza „radosław sikorski” lub „radek sikorski” oraz słowo „twitter”.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.