Kiedy w mediach społecznościowych piszemy o piwie? Analiza Kamila Mirowskiego (365piw.pl) z okazji Dnia Świętego Patryka
15 marca 2013, Paulina Pocheć
„Gdy przymierzałem się do podjęcia tego tematu, wydawało mi się, że internauci o piwie zaczynają się rozpisywać w środę, a już prawdziwa kulminacja następuje w piątek – i to przed 20.00, bo potem zamiast o nim pisać – zaczynają po prostu je konsumować. Okazuje się jednak, że jego spożywanie wcale nie oznacza nie pisanie o nim. Wręcz przeciwnie. O piwie mówimy właśnie wtedy, kiedy je pijemy lub, gdy mamy zamiar skonsumować je w niedalekiej przyszłości. I tu znów niespodzianka. Wydawałoby się, że najlepszym czasem na dyskusje o dobrym porterze jest weekend. Otóż nie do końca.” – pisze w swojej analizie Kamil Mirowski, ambasador marki Newspoint, autor blogów 365piw.pl oraz MrSocial.pl – „Poniższe wnioski wysuwam na podstawie danych pochodzących z systemu Newspoint, służącego m.in. do monitoringu portali i social media. Przeanalizowane zostało słowo kluczowe „piwo” oraz wszelkie możliwe jego odmiany w języku polskim (np. piwie, piwem, piwko, piweczko; w granicach błędu statystycznego również mogły się pojawić w badaniu takie słowa jak piwonie, czy nazwiska zaczynające się od „piw”) zamieszczone w tekstach opublikowanych w lutym 2013 roku. Pod uwagę wziąłem jedynie serwisy społecznościowe oraz mikroblogi.”
To jedynie fragment przeprowadzonej przez Kamila Mirowskiego analizy, z której pełną treścią możecie się zapoznać na oficjalnym blogu naszego ambasadora – www.MrSocial.pl do czego niesamowicie Was zachęcamy. Mając na uwadze fakt, że w najbliższą niedzielę – 17 marca – w krajach anglojęzycznych obchodzony jest Dzień Świętego Patryka (zwany również Dniem Piwa), przygotowaliśmy dla was piwną infografikę z ciekawostkami wyłapanymi z naszego systemu monitorującego portale i social media.