Konferencja Cyberresearch 3.0 – W poszukiwaniu Cyberdoskonałości
13 marca 2013, Paulina Pocheć
W drugiej połowie kwietnia odbędzie się trzecia edycja dorocznej konferencji Cyberresearch, poświęconej badaniom online. Przedsięwzięcie organizowane przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii zostało zapoczątkowane w roku 2011 jako odpowiedź na rosnące znaczenie Internetu jako przedmiotu badań, a także narzędzia dotarcia do coraz szerszych grup respondentów.
Cyberbadania na całym świecie rosną w lawinowym tempie i Polska nie jest wyjątkiem. Realizujemy przy pomocy internetu coraz bardziej złożone projekty, ale zapominamy często, że badania to nie bułka z masłem. Ogólnodostępne narzędzia do badań online dają złudne poczucie łatwości realizowania tak zwanych „ankiet”. Bardzo przed tym przestrzegamy. Badania online nie różnią się w swej istocie od tych offline i nie polegają jedynie na dotarciu do respondentów, ale są trudną sztuką interpretacji ich odpowiedzi. Tu nic nie zastąpi doświadczenia badaczy. – mówi Robert Zydel, członek zarządu PTBRiO i przewodniczący Rady Programowej konferencji.
Celem konferencji Cyberresearch jest promowanie doskonałości w badaniach online. Program przedsięwzięcia powstaje w oparciu o kwalifikacje dokonywane przez Radę Programową, w której skład wchodzi siedmiu ekspertów z zakresu badań i Internetu.
Konferencje PTBRiO już od blisko piętnastu lat stymulują rozwój branży badawczej. Pokazujemy najciekawsze projekty, najbardziej nowatorskie metodologie i innowacyjne zastosowania badań. Zachęcamy tym samym badaczy do zdrowej merytorycznej konkurencji. Ma to szczególne znacznie w przypadku projektu Cyberresearch, którego tematyka dotyczy błyskawicznie zmieniającego się obszaru, zapełnianego co raz częściej przez – nie bójmy się tego powiedzieć – nie zawsze profesjonalne badania. Wszystkich, którzy chcą wiedzieć jak dobrze należy robić cyberbadania zapraszamy na naszą konferencję. – dodaje Robert Zydel.
Konferencja Cyberresearch 3.0 odbędzie się 18 i 19 kwietnia 2013 r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Jej program jest przekrojem najważniejszych obszarów tematycznych związanych z badaniami online. Za stronę merytoryczną konferencji odpowiada Rada Programowa w składzie: Robert Zydel (PTBRiO i Saatchi&Saatchi), Janusz Sielicki (PTBRiO), Patrycja Tomczyk-Serafin (Sandoz), Agnieszka Wiśniewska (Onet), Michał Rybkowski (UPC), Albert Hupa (IRC), Grzegorz Berezowski (180heartbeats + JUNG v. MATT).
Więcej informacji na www.ptbrio.pl/cyberresearch
Polskie Towarzystwo Badaczy (PTBRiO) powstało w 1994 roku, obecnie liczy ponad 300 członków. Wielkość i zakres działań Towarzystwa nadal pozostaje ewenementem na skalę Europy. PTBRiO jest głównym ośrodkiem wymiany profesjonalnej wiedzy na temat badań rynku i marketingu oraz aktywnym rzecznikiem zrozumienia roli badań w biznesie i instytucjach. Więcej informacji na www.ptbrio.pl