Kongres Online Marketing – podsumowanie
13 października 2017, Marek Bysaha
Kolejna edycja Kongresu Online Marketingu za nami. Ważne branżowe wydarzenie spotkało się z wieloma pozytywnymi opiniami i już nie możemy się doczekać kolejnego. Uznaliśmy, że najwyższy czas na podsumowanie i przygotowaliśmy krótką infografikę, która pokazuje kongres w liczbach.
Analiza, której dokonaliśmy, obejmowała okres od 10.09 do 10.10.2017. Media badane przez Newspoint podzieliliśmy na społeczności (Facebook, Google+), mikroblogi (Twitter, Wykop), zdjęcia (Instagram, Pinterest) i wideo (YouTube, Vimeo). Słowa kluczowe uwzględnione w badaniu to: Online Mkt., Kongres Online Marketing, #OnlineMkt, @MagazynOnlineMarketing, onlinemarketingmagazyn, @MagazynOM, #OnlineMKT, #Kongresonlinemarketing, #magazynonlinemarketing, #kongresOM, #onlinemarketingkongres.
Pierwszą rzeczą, na jaką warto zwrócić uwagę jest to, do ilu osób trafiła informacja o wydarzeniu. Estymowany zasięg ostatniej edycji KOMu wynosił 1 654 718. Biorąc pod uwagę, że to impreza przeznaczona dla konkretnej branży, jest to wynik, który może zadowalać. Kolejną liczbą, która przykuwa uwagę jest ekwiwalent reklamowy, który wynosił 416 443 zł.
Kolejnymi statystykami, na które warto zwrócić uwagę jest udział poszczególnych mediów, w których pojawiały się wzmianki o kongresie. Okazuje się, że najwięcej wzmianek pojawiało się na mikroblogach, co stanowiło 54%. Na drugim miejscu znajdują się społeczności z 23% wynikiem. Pozostałe miejsca to kolejno: zdjęcia – 20%, oraz, ex aequo, portale i materiały wideo – po 1% każde.
Czy wśród ludzi, którzy wzmiankowali o wydarzeniu, więcej jest kobiet czy mężczyzn? Zgodnie z naszą analizą, niewielką przewagę w tej kwestii mają mężczyźni. Stanowili oni 54%, podczas gdy kobiety 46%. Różnica jest jednak na tyle niewielka, że śmiało można powiedzieć, że ten event budził duże zainteresowanie zarówno u pań, jak i u panów.
Kolejna edycja Kongresu Online Marketingu odbędzie się 1 marca. Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć TU. My już nie możemy się doczekać!
Jeśli jesteś zainteresowany podobnymi analizami i raportami Newspoint – zgłoś się do nas: kontakt@newspoint.pl.