Podczas uroczystej Gali Konkursu Young Design przyznano nagrody projektantom młodego pokolenia, którzy w tym roku zaprezentowali najlepsze projekty realizujące ideę dobrostanu i podnoszenia jakości życia. Motyw konkursu nawiązywał do Patrona 2022 roku — Ignacego Łukasiewicza. Główną nagrodę — stypendium im. prof. Wandy Telakowskiej ufundowaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr. hab. Piotra Glińskiego otrzymał Mateusz Żurek, student wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, za projekt „Przyczepa Socjalna — dobrostan na budowie”.
List z gratulacjami dla laureatów przekazał Premier Mateusz Morawiecki, który objął honorowy patronat nad Konkursem. Tegoroczna edycja Young Design odbywa się w szczególnym czasie, gdy za naszą wschodnią granicą decydują się przyszłe losy Europy. (…) „Postrzegam wzornictwo jako dyscyplinę ściśle humanistyczną, w której nie chodzi o meblowanie świata, ale o to, by uczynić go bardziej przyjaznym, bardziej zrozumiałym” – napisał w liście Prezes Rady Ministrów.
Konkurs Young Design kierowany jest przede wszystkim do studentów i absolwentów wzornictwa, sztuki, grafiki, malarstwa i architektury. Zwycięski projekt Mateusza Żurka to odpowiedź na zapotrzebowanie sektora budowlanego. Projektant, znając branżę z własnego doświadczenia, dążył do umieszczenia na niewielkiej przestrzeni przyczepy wszystkich niezbędnych udogodnień zaspokajających potrzeby pracowników.
Przyznano też sześć innych nagród:
Nagrodę Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. otrzymał Jakub Garstkiewicz za projekt Molles.
Nagrodę Prezesa Polskiej Fundacji Narodowej otrzymała Paulina Woźny, autorka projektu Noeza. Mebel hybrydowy dedykowany mikroprzestrzeni.
Nagrodę Prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. otrzymała Małgorzata Kostacińska za projekt Sensoria.
Nagrodę Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. oraz nagrodę rzeczową Ministerstwa Edukacji i Nauki otrzymała Alicja Hajduk, aktorka projektu Well.be.
Nagrodę Prezesa Operator ARP Sp. z o.o. otrzymał Adam Friedrich za projekt Przestrzeń osobista.
Młodzi projektanci zgłosili do konkursu blisko 70 prac, z których dziesięciu finalistów zaprezentowało się przed interdyscyplinarnym Jury w składzie: Agnieszka Wasilewska, Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o. – przewodnicząca Jury, Marta Radziach , Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu PGNiG S.A., Edyta Żyła, Dyrektor Biura Public Relations i Marketingu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., Paweł Grzegorczyk, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju S.A., dr Marcin Zarzecki, Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, dr hab. Magdalena Kochanowska, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr Joanna Jurga, Projektantka produktu i przestrzeni, badaczka w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego oraz wykładowczyni w School of Form, Maciej Głogowski, Business developer manager i współwłaściciel firmy FLOWAIR Głogowski i Brzeziński Sp.j.
Finałowe projekty można oglądać na wystawie w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego przy ulicy Świętojerskiej 5/7 w Warszawie do końca października.
Partnerem Strategicznym Konkursu Young Design jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. S.A. Partnerami są: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., Fundacja ARP S.A., Polska Fundacja Narodowa, Totalizator Sportowy Sp. z o.o. oraz Operator ARP Sp. z o.o.
Patronatem Honorowym Konkurs objęli: Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz Centrum Nauki Kopernik.
Patronami medialnymi są: Program 3 Polskiego Radia, Rzeczpospolita, TVP Kultura, Newspoint, Łódź Design Festival, MAGAZIF, White MAD, Design Book, Architektura i Biznes, Formy xyz, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza.
22 i 23 maja w w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się tegoroczne Forum IAB, które przebiegnie pod hasłem “25 lat #GenDigital. Dojrzałość i Młodość”. Forum IAB to flagowa konferencja IAB Polska, wytyczająca standardy najlepszych praktyk e-marketingu. Stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji, wiedzy i doświadczeń w szeroko pojętej branży digital marketingu w Polsce. Newspoint...
IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.
Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.
Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...
7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.