Nowa inicjatywa AMEC w zakresie monitoringu social media
14 lipca 2014, Paulina Pocheć
Nowe działalności AMEC w zakresie mierzenia wpływu mediów społecznościowych, została ogłoszone na dorocznej konferencji AMEC International Summit on Measurement, która w tym roku odbyła się w Amsterdamie. Są to dwa dokumenty – matryca pomiaru i przewodnik użytkownika, opracowane przez Komisję ds. Mierzenia Mediów Społecznościowych AMEC.
Dokumenty AMEC pokazują praktyczne narzędzia i spójne podejście do mierzenia mediów społecznościowych. Przez zaprezentowanie jasnego powiązania między procesem planowania, ustalaniem celów i mierzeniem efektów, pomagają w skutecznym mierzeniu działań w social media. Rozwiązanie AMEC jest uniwersalne – działa w odniesieniu do wszystkich działań komunikacyjnych, niezależnie od ich rodzaju i celów oraz we wszystkich typach organizacji.
PRCA, CIPR i brytyjski Cabinet Office zarekomendowały najnowszą inicjatywę AMEC, a Cabinet Office dodatkowo oparł cały pomiar aktywności społecznościowych rządu Wielkiej Brytanii na modelu AMEC.
Zajrzyjcie na www.social-media-measurement-framework.org i pobierzcie przewodnik!