Główna/Blog/Aktualności/Nowa nazwa, nowe możliwości. NewsPoint Social Media wprowadza monitoring mikroblogów
Nowa nazwa, nowe możliwości. NewsPoint Social Media wprowadza monitoring mikroblogów
19 kwietnia 2010, Paulina Pocheć
Rozwiązanie NewsPoint UGC, pierwsza na polskim rynku aplikacja do monitorowania treści tworzonych przez użytkowników, zmienia nazwę. Rozwiązanie od tej pory będzie nazywało się NewsPoint Social Media. Jednocześnie zostało ono wzbogacone o nowe funkcje, między innymi: monitoring mikroblogów, analizę porównawczą i analizę jakościową oraz dostęp do rocznego archiwum.
Rozwiązanie do tej pory nazywające się NewsPoint UGC, zmienia nazwę na NewsPoint Social Media. Firma NetSprint zdecydowała się na zmianę ze względu na upowszechnienie się na polskim rynku amerykańskiego terminu social media, który oznacza narzędzia do samodzielnego tworzenia treści przez użytkowników internetu i dzielenia się nimi z innymi. Nowa nazwa odzwierciedla również dalszy kierunek rozwoju narzędzia – dołączanie do monitoringu kolejnych rodzajów serwisów.
NewsPoint Social Media, który monitoruje blogi, fora, wybrane serwisy społecznościowe i porównywarki opinii, wprowadził także nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest monitoring mikroblogów. Monitorowane są między innymi serwisy Blip.pl, Flaker.pl oraz Twitt.pl. Opinie z mikroblogów dostępne są w systemie w ciągu mniej niż pięciu minut od ich publikacji w serwisach mikroblogowych.
Nową funkcjonalnością w NewsPoint Social Media jest możliwość analizy porównawczej (można porównywać do pięciu profili naraz). Przydaje się ona w sytuacji, gdy użytkownik chce przeprowadzić porównanie ilości publikacji dla kilku firm, marek, produktów lub usług – na przykład porównać wyniki swojej firmy lub produktu z konkurencją.
WIDOK MODUŁU STATYSTYK Z WŁĄCZONĄ ANALIZĄ PORÓWNAWCZĄ I JAKOŚCIOWĄ DLA DWÓCH PRZYKŁADOWYCH PROFILI
NewsPoint Social Media pozwala teraz również na analizę jakościową – użytkownik może oceniać artykuły według 7-stopniowej skali: bardzo pozytywny, pozytywny, nieznacznie pozytywny, neutralny, nieznacznie negatywny, negatywny, bardzo negatywny. Wyniki analizy jakościowej są również widoczne w module statystyk, prezentujących zestawienia liczbowe dotyczące postów. Ulepszono także widok listy artykułów. Poza poszczególnymi postami, zgrupowanymi w ramach jednego wątku, użytkownik może również przejrzeć pełną treść rozmowy. Ułatwia to zorientowanie się w szerszym kontekście, w jakim prezentowane jest dane słowo kluczowe.
LISTA ARTYKUŁÓW
Rozszerzony został również zakres archiwum – obecnie w systemie NewsPoint Social Media można przeszukiwać posty do roku wstecz (najstarsze pochodzą ze stycznia 2009 r.), podczas gdy wcześniej były to zaledwie dwa miesiące. Ta opcja jest przeznaczona dla tych użytkowników, którzy pragną przeprowadzić monitoring wsteczny opinii na temat interesującej ich firmy, produktu czy usługi w celu zaplanowania działań e-marketingowych czy e-PR. Mogą też z niej korzystać wszystkie firmy, które przygotowują się do przetargów, czy spotkań i chciałyby się dowiedzieć czegoś więcej o potencjalnych klientach.
NewsPoint Social Media ciągle zwiększa swój zasięg monitorowania. Obecnie w systemie dostępnych jest 1,13 mln forów i 177 tys. blogów. Oznacza to w przypadku forów ponad 3-krotny wzrost od grudnia 2009 r.; liczba blogów zwiększyła się od tego czasu o połowę. Rozwiązanie oferuje również monitoring dwóch porównywarek cenowych: skapiec.pl i ceneo.pl. Poza udostępnianiem systemu w ramach kont, NewsPoint oferuje również raporty zawierające pogłębioną analizę opinii pochodzących z social media.