Platforma Newspoint monitoruje austriackie social media

28 maja 2012, Paulina Pocheć

Newspoint, pierwsza na polskim rynku platforma monitorująca portale i social media została po raz kolejny wdrożona za granicą. Po wdrożeniach na Litwie i w Norwegii przyszedł czas na dostarczanie danych z social media na rynek austriacki. Za pośrednictwem swojego partnera, firmy Opoint, Newspoint zbiera dane z mediów społecznościowych dla Austria Presse Agentur (APA).

Austria Presse Agentur (APA) to krajowa agencja informacyjna, a zarazem wiodący dostawca informacji w Austrii. Firma posiada dziesięć spółek zależnych, w tym agencję informacyjną, agencję fotograficzną oraz firmy świadczące usługi z zakresu zarządzania informacją i usługi IT. Oferują one usługi upowszechniania informacji, badawcze, zarządzania wiedzą oraz rozwiązania informatyczne. Główną grupą docelową są osoby zarządzające informacją i specjaliści PR z sektorów medialnego, politycznego, publicznego i ekonomicznego.

Platforma Newspoint monitoruje dla APA trzy główne rodzaje źródeł: serwis społecznościowy Facebook, serwis mikroblogowy Twitter oraz komentarze na największych i najbardziej wpływowych austriackich portalach. Newspoint monitoruje również komentarze na 20 największych austriackich portalach, wykorzystując do tego technologię sprawdzoną w monitoringu polskich forów.

Dane otrzymane z platformy Newspoint są wykorzystywane przez APA w ramach oferowanych przez nią usług monitoringu mediów. Usługi te są realizowane w modelu SAAS (Software As A Service) – klient w ramach miesięcznego abonamentu otrzymuje dostęp do panelu APA, w którym prezentowane są dane z monitorowanych źródeł, w tym serwisów social media.

W przypadku monitoringu Facebooka zastosowany został specjalny algorytm, który wykrywa nowe niemieckojęzyczne fanpages. Obecnie baza monitorowanych fanpages liczy sobie 15 tys. Nieco inne podejście technologiczne Newspoint zastosował do Twittera, gdzie dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że jest to serwis wielojęzyczny, w którym posty w różnych serwisach nie są oddzielone. Algorytm zatem najpierw znajduje posty ze słowami kluczowymi wskazanymi przez klientów, a następnie sprawdza, w jakim języku zostały napisane.

„Najważniejszym argumentem, przemawiającym na rzecz rozwiązań Newspoint była specjalizacja technologiczna w przeszukiwaniu źródeł najbardziej istotnych dla klientów APA – Facebooka, Twittera oraz komentarzy na portalach – mówi Terje Andersen, CEO Opoint AS. – Newspoint z powodzeniem wdrożył te mechanizmy na rynkach polskim, litewskim oraz norweskim, w związku z tym nie bez znaczenia było również doświadczenie firmy w monitorowaniu zagranicznych źródeł.”

Oprócz dostarczania danych, NetSprint.pl zajmuje się również utrzymaniem aplikacji do monitorowania danych i pracami rozwojowymi. Firma planuje poszerzać listę monitorowanych serwisów oraz rozwijać algorytmy służące usprawnieniom procesu pobierania danych oraz ich analizy.

„Dzięki naszemu doświadczeniu w tworzeniu aplikacji do pobierania danych z najbardziej popularnych serwisów social media oraz unikalnych mechanizmów do rozpoznawania języka, kontynuujemy szybkie uruchamianie nowych wersji językowych naszego rozwiązania. To zasadniczy element strategii Newspoint jeśli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne” – mówi Artur Banach, CEO NetSprint.pl.

Norweska firma Opoint AS dostarcza usługi monitoringu mediów pod marką Opoint Monitor w jedenastu krajach europejskich. Firmy współpracują od początku 2007 roku. Pierwszym etapem współpracy było udane wprowadzenie w Polsce pod marką Newspoint flagowego produktu norweskiej firmy – Opoint Monitora, kolejnym wykorzystanie przez Opoint AS platformy wyszukiwawczej NetSprint USE oraz – podpisanie umowy na dostarczanie danych z monitoringu social media na rynek norweski.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...