Pocztówka z ogrodu [raport]

17 czerwca 2019, Robert Sadowski

Newspoint przeanalizował, które drzewa i krzewy cieszyły się największą popularnością wśród internautów na przestrzeni całego roku. Przebadane zostały wszystkie gatunki roślin uprawianych w Polsce. Na podstawie sumy reakcji: lajków, udostępnień i komentarzy przygotowano ranking popularności drzew. TOP 10 każdej kategorii wzbogacono o zdjęcie, opis i wykres częstości pojawiających się w internecie wzmianek.

Projekt otrzymał nazwę „Pocztówka z ogrodu” i łączy świat offline i tradycyjne pocztówki wysyłane z wakacji ze światem online z e-kartką i analizą danych pochodzących z monitoringu internetu. Wszystkie zdjęcia i opisy roślin pochodzą z serwisu Atlas Drzewa Polski. W atlasie tym znajdziemy charakterystykę i porady na temat drzew, które można uprawiać na terenie naszego kraju.

Ciekawym jest fakt, jak wykresy wzmianek pokrywają się z okresowym zainteresowaniem danym gatunkiem drzewa. Kasztanowce kwitną na matury – mamy pik popularności w maju. Magnolie kwitną głównie w kwietniu, lilaki w maju, a lipy w lipcu – widzimy maksima na wykresach w tych miesiącach. Choinki szukamy w grudniu – szczyt zainteresowania świerkami i jodłami przypada na grudzień. Takich analogii w świecie drzew i monitoringu publikacji jest cała masa.

Wszystkie nazwy drzew i krzewów badano w kontekście natury, roślin, zieleni, ogrodów, kwiatów, działek, parków, etc… Wyeliminowane zostały wpisy nie mające nic wspólnego z tą tematyką.

Jakie rośliny najbardziej lubimy i podziwiamy? Każdy ma zapewne swojego faworyta. Jak wyszło z analiz Newspoint? Zapraszamy do naszej “Pocztówki z ogrodu”!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



24 maja 2024, Robert Sadowski

TVN24, Rzeczpospolita i Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w kwietniu

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.

16 maja 2024, Robert Sadowski

Legia, Jagiellonia i Śląsk na czele najbardziej medialnych klubów PKO BP Ekstraklasy

W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich...

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

25 kwietnia 2024, Robert Sadowski

TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Marcowy ranking Najbardziej opiniotwórcze media otwiera TVN24, który zostaje liderem zestawienia już po raz szósty. W minionym miesiącu stacja była cytowana ponad 4,2 tys. razy. Drugą pozycję obejmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem przeszło 3,7 tys. wzmianek. Trzecie miejsce podium należy do Wirtualnej Polski, na którą media powoływały się blisko 3,4 tys. razy.

23 kwietnia 2024, Robert Sadowski

Raport „O tym się mówi”: Publikacje Onetu na czele w marcu

„Taśmy Obajtka. Prezes Orlenu o wicepremierze Jacku Sasinie: trzeba zrobić tak, żeby go za*****” to artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu, który w marcu br. miał największy zasięg w mediach. Comiesięczny raport „O tym się mówi” jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.