Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.
Nowy serwis www
Już od miesiąca pełen zakres usług i funkcjonalności Newspoint prezentowany jest na nowej witrynie. Responsywny serwis www obejmuje także contentowy blog, który wcześniej stanowił osobną witrynę. Uaktualniona identyfikacja wizualna przyciąga uwagę i stanowi spójną całość z profesjonalną obsługą każdego klienta. Wykorzystane zostały barwy spójne z trendami: słoneczny gradient żółtego, skwiercząca czerwień, zieleń górskiej łączki i błękitny jeans. Na witrynie w atrakcyjny sposób przedstawione zostały zalety oferty Newspoint dla specjalistów niemal wszystkich obszarów działania podmiotów prywatnych, administracji publicznej i organizacji pozarządowych. Serwis kompleksowo podkreśla standardy firmy: szybkość działania i elastyczną ofertę spełniającą oczekiwania nawet najbardziej wymagającego klienta.
Użytkownicy pakietu Gold mogą korzystać z powiadomień o nowych publikacjach przychodzących bezpośrednio na smartfona w formie SMSa. Funkcjonalność została wdrożona w odpowiedzi na oczekiwania naszych Klientów. To jeszcze sprawniejszy monitoring marki czy produktu. Alerty SMS, podobnie jak wszystkie alerty w panelu Newspoint, mogą przychodzić z dowolnie wybraną częstotliwością: w trybie ciągłym (zaraz po publikacji wzmianki medialnej), w wybranych godzinach, czy jako podsumowanie publikacji z całego dnia.
W szczególności polecamy skorzystanie z funkcjonalności przy projektach monitorujących publikacje o negatywnym wydźwięku lub drażliwe konteksty. Gdy liczy się szybkość reakcji, nie można pozwolić na opóźnienia. Alerty SMS są także doskonałym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy nie korzystają regularnie z aplikacji e-mail na swoim smartfonie, a chcą być na bieżąco z monitorowanymi publikacjami.
Optymalizacja strony internetowej obejmuje także dobór właściwych słów kluczowych w adresie URL. Wyszliśmy temu naprzeciw i w panelu Newspoint słowa kluczowe są wyszukiwane także w adresach URL publikacji online – domenach i ścieżkach.
Funkcjonalność umożliwia stosowanie kilku operatorów i tym samym tworzenie bardziej złożonych zapytań. Wyszukiwanie publikacji dotyczących pandemii, które opublikowano z frazą “polityka.pl” w adresie URL umożliwia zapytanie “pandemia” AND ulrPiece: “polityka.pl”
Panel Newspoint umożliwia sprawne wyszukanie istotnych dla nas publikacji, a także skopiowanie ich jednym kliknięciem. Nie trzeba nawet otwierać całego artykułu. To prosty sposób na skopiowanie tekstu, który już czytaliśmy i wykorzystanie go w prezentacji czy raporcie medialnym.
Monitoring wybranych stron na Facebooku
Powszechność social mediów niewątpliwie znacząco wpływa na research haseł, analizę danych i wskazywanie preferencji użytkowników. Mechanizm monitoringu Facebooka jest już dostępny w panelu Newspoint. Integracja z Facebookiem umożliwia dodanie do 50 kluczowych fanpage i uzyskiwanie z nich pełnych danych real time (przeglądanie praktycznie bez opóźnień w stosunku do momentu publikacji).
Co istotne, wprowadzony mechanizm nie narusza polityki prywatności serwisu. Jest on autoryzowany przez Facebooka, a Newspoint uzyskał zgodę na oferowanie tej funkcjonalności klientom.
Panel Newspoint umożliwia integrację konta klienta z zarządzanym fanpage na Facebooku. Zastosowanie funkcjonalności w praktyce to najwyższa jakość danych zbieranych z własnych profili w mediach społecznościowych, możliwość komunikacji w ramach publikacji komentarzy bezpośrednio z panelu Newspoint czy zaplanowanie publikacji postów (Post Menadżer).
Kolejną funkcjonalnością w ramach połączenia panelu Newspoint z social mediami jest możliwość monitorowania wybranych hashtagów na Instagramie. To skuteczny monitoring interesujących nas obszarów i zainteresowania internautów konkretnymi hasłami.
Oznaczanie publikacji jako przeczytane
Im bardziej medialne i popularne słowa znajdują się w naszym projekcie, tym więcej zostanie wyszukanych publikacji. Dynamika pracy utrudnia możliwość przeczytania lub prześledzenia wszystkich wyszukanych publikacji w jednym momencie. Nowa funkcjonalność usprawnia analizę medialną. Jeśli nie chcemy wracać do konkretnych, przeanalizowanych już publikacji, wystarczy kliknąć w odpowiedni przycisk. System automatycznie oznaczy przeczytane publikacje jaśniejszym kolorem. To idealne rozwiązanie umożliwiające łatwiejszą orientację w nadmiarze pozyskanych informacji.
Influencerzy, ich publikacje i opinie, są pierwszym źródłem informacji o produktach, usługach czy wydarzeniach dla wielu użytkowników. Ich siła przebicia to możliwość zwiększenia świadomości marki i tworzenia nowych przestrzeni dla reklamodawców. To nie tylko wpisy na blogach, forach czy social mediach. Do tej kategorii zaliczymy także aktywnych dziennikarzy i osoby prywatne, często wypowiadające się na dany temat.
Newspoint udostępnia bazę małych i dużych influencerów oraz parametry ich aktywności na portalach społecznościowych. Dzięki naszemu Panelowi w prosty sposób możesz wskazać liderów opinii oraz analizować i oceniać ich działania. Monitoring influencerów to także wskaźniki efektywności współpracy z nimi czy pomiar wyników prowadzonych kampanii. Dane te znajdziesz bezpośrednio w Panelu.
Archiwizacja tagów
Oznaczanie i segregacja publikacji przy wykorzystaniu tagów to szybka możliwość zebrania interesujących nas informacji. Tagi umożliwiają podział wyszukanych publikacji na dowolną liczbę kategorii. Aby usprawnić pracę, Panel Newspoint umożliwia także ich archiwizację. W przyszłości można je przywrócić i ponownie wykorzystywać. Funkcjonalność przydaje się m.in. przy cyklicznych projektach i kampaniach marketingowych. To świetna opcja gwarantująca sprawne przygotowanie listy publikacji do dalszej analizy.
Podświetlenie słów kluczowych
Wyszukiwanie ważnych fragmentów tekstu w dłuższych publikacjach może stanowić problem, w szczególności, gdy na horyzoncie pojawia się kryzys lub raport medialny powinien być gotowy za pół minuty. Co można zrobić przez 30 sekund? Na pewno wiele czynności, a jedną z nich może być szybki przegląd artykułów w panelu Newspoint, który automatycznie podświetla wyszukiwane słowa kluczowe. Równocześnie możliwe jest pobranie raportu wzmianek medialnych z wybranego okresu, w którym także będą podświetlone kluczowe frazy.
Eksport statystyk do pliku .xlsx
Panel Newspoint automatycznie generuje podstawowe statystyki wyszukiwanych przez użytkownika publikacji. Przy zwykłej analizie nie potrzebujemy skomplikowanych raportów. Dodatkowo została wprowadzona możliwość pobrania wyświetlanych automatycznych statystyk w formacie .xlsx prosto na podany adres mailowy. Okazuje się, że w 30 sekund można mieć nie tylko raport medialny, ale także dokładne zestawienia wskaźników z wybranego przedziału czasowego.
Zmiany wizualne w alertach
Automatyczne alerty wysyłane przez system użytkownik może dostosować pod względem ilość otrzymywanych powiadomień, częstotliwości, ale także formy wizualnej. Proponowaną przez Newspoint formę alertu można zmienić zgodnie z własnymi preferencjami. Dostosować możemy układ, kolorystykę, zawartość tekstową alertu czy określić metadane. Bez obaw alert może zostać wysłany do menedżera, dyrektora, a także klienta. Elastyczne ustawienia umożliwiają dostarczanie tylko niezbędnych danych w przejrzystej i cieszącej oko formie. To doskonała opcja personalizacji monitoringu mediów.
Podział mediów tradycyjnych na lokalne i ogólnopolskie
Dodatkowym usprawnieniem w Panelu Newspoint jest możliwość podziału przeszukiwania mediów tradycyjnych w rozróżnieniu na media lokalne i ogólnopolskie. Istotne jest tutaj przede wszystkim rozdzielenie prasy. Jest to przydatna funkcjonalność szczególnie dla jednostek samorządowych i przedsiębiorstw działających lokalnie. Dodatkowo, klienci naszego monitoringu działający w całej Polsce mogą sprawdzić, jak ich działania wyglądają w poszczególnych regionach. Zachęcamy do przetestowania tej funkcjonalności bezpośrednio na koncie użytkownika.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Jesteś zainteresowany naszą usługą? Przetestuj monitoring mediów i najnowsze funkcje naszego Panelu.Skontaktuj się z nami.
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...