Poradnik Newspoint – Kompleksowy monitoring mediów
12 lipca 2022, Robert Sadowski
Zespół Newspoint opracował praktyczny poradnik „Kompleksowy monitoring mediów”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i social media oraz PR-owców, którzy na co dzień wyszukują w mediach wzmianki na interesujące ich tematy oraz chcą zrozumieć zachowania i reakcje swoich odbiorców, identyfikować branżowe trendy lub zdobywać przewagę konkurencyjną.
Monitorowanie mediów to dziś znacznie więcej niż śledzenie słów kluczowych i wzmianek ulubionych dziennikarzy. To niezbędny element każdej współczesnej strategii biznesowej. Dzięki poradnikowi można dowiedzieć się, jak dokładnie działają narzędzia monitorujące media, markę i konkurencję. Autorzy poradnika przedstawili cały proces przeszukiwania mediów pod kątem słów kluczowych oraz przydatnych funkcji i zalet płynących z monitorowania mediów. Marketerzy poznają też zagrożenia wynikające z niekorzystania z tego typu narzędzi.
Poradnik „Kompleksowy monitoring mediów” obejmuje następujące obszary:
- czym dokładnie jest monitoring mediów
- jak działa monitoring mediów
- jakie funkcjonalności posiadają nowoczesne narzędzia do monitorowania mediów
- które serwisy i platformy można monitorować
- komu monitoring mediów przyniesie najwięcej korzyści
- jakie są ograniczenia w zbieraniu danych
- jakie dane i publikacje można eksportować
- czy wystarczy korzystać z darmowych narzędzi
Poradnik zawiera wskazówki, czym powinniśmy się kierować przy wyborze narzędzi do monitorowania internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Na co zwracać uwagę w przypadku instytucji, małych działalności, firm MSP i międzynarodowych korporacji. Duży nacisk położono na przegląd funkcjonalności narzędzi monitorujących media dostępnych na polskim i zagranicznych rynkach.
Poradnik „Kompleksowy monitoring mediów” można pobrać ze strony: https://www.newspoint.pl/knowledge-base/kompleksowy-monitoring-mediow