Program Accelerate! wzmacnia głos kobiet w mediach

14 kwietnia 2016, Paulina Pocheć

8 kwietnia w Brukseli odbyła się międzynarodowa konferencja „Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts”, której współorganizatorem był Professional Women’s Network Warsaw. Wydarzenie było skierowane do kobiet-ekspertek, które chcą zabrać głos w przestrzeni publicznej. Polska edycja tej konferencji zatytułowana „#jawmediach” odbędzie się 28 kwietnia br. w Warszawie.
W XXI wieku kobiety są szeroko reprezentowane w biznesie, nauce i kulturze, ale ich głos jest nadal słabo słyszalny w mediach. Według Global Media Monitoring Report 2015, kobiety stanowią tylko 24% ekspertów, którzy wypowiadają się w telewizji, radiu i prasie. Ta dysproporcja ma poważne konsekwencje. Według Europejskiego Instytutu ds. Równości Kobiet i Mężczyzn z siedzibą w Wilnie, brak kobiet jako ekspertek w przestrzeni publicznej przyczynia się do utrwalania stereotypów na temat ich niewystarczających kompetencji do zajmowania decyzyjnych stanowisk. To z kolei odbiera kobietom pewność siebie, zmniejsza ich motywację, powstrzymuje ambicje i dalszy rozwój zawodowy. W ramach unijnego projektu Accelerate! w kwietniu temat obecności kobiet w mediach zostanie poruszony na konferencjach w Brukseli i w Warszawie.

8 kwietnia w Brukseli Sofia Foundation analizowała przyczyny niewystarczającej obecności kobiet w mediach i prezentować rozwiązania. Konferencja Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts, towarzyszące jej warsztaty i materiały były efektem pracy grupy projektowej, w skład której wchodzili partnerzy europejscy: stowarzyszenia PWN z Lizbony, Warszawy, Mediolanu, brytyjska agencja Jupiter Consulting Group oraz francuska organizacja Voxfemina. – Dzisiejszy świat potrzebuje więcej kobiet-ekspertek w przestrzeni publicznej – mówi Jowita Bukowińska, prezes stowarzyszenia Professional Women’s Network Warsaw, partnera projektu Accelerate! w Polsce. – Potrzebujemy prelegentek i panelistek, których głosy zrównoważą głosy mężczyzn w audycjach, debatach i konferencjach, a opowiedziane przez nie historie staną się inspiracją dla innych kobiet. Większy udział ekspertek w mediach przyczyni się też do obalenia stereotypów i w rezultacie do zwiększenia liczby kobiet na najwyższych stanowiskach.

Materiały i ustalenia europejskiej grupy projektowej zostaną też przedstawione Polkom. 28 kwietnia PWN Warsaw, wraz z portalem Znane Ekspertki, organizuje w Warszawie konferencję #jawmediach – narzędzia komunikacji nowoczesnej ekspertki. Celem warszawskiej konferencji jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować i rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.

Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki.

Informacje i zapisy na konferencję: https://254322-6.evenea.pl/

Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet oraz organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach: https://www.sofia-accelerate.eu/page-18100
 
Kontakt dla prasy:
Jowita Bukowińska, Prezes PWN Warsaw, +48 603 603 585, jowita.bukowinska@pwnwarsaw.pl
Marta Smyrska, Smyrska PR, +48 604 418 785, biuro@smyrska.pl

O Sofia Foundation
Projekt ACCELERATE! jest koordynowany przez Sofia Foundation (Societal Organisation for Feminine Impact and Achievement), organizację non profit skoncentrowaną na badaniu i promocji uczestnictwa kobiet w zarządzaniu gospodarką, polityką oraz kwestiami społecznymi w Europie poprzez angażowanie doświadczonych kobiet do zarządów oraz promocję kobiet jako ekspertek w mediach. Więcej na: www.sofiafoundation.org

O PWN
Stowarzyszenie Professional Women’s Network Global (PWN Global) zostało założone we Francji i jest federacją 24 oddziałów z 19 krajów, zrzeszających ponad 3500 członków. Misją stowarzyszenia jest promowanie równości w biznesie oraz wspieranie rozwoju zawodowego kobiet na wszystkich szczeblach kariery. Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez programy szkoleniowe, rozwojowe, mentoring oraz wymianę doświadczeń. W Polsce działa od 2011 roku. Więcej na: www.pwnwarsaw.pl

O Znanych Ekspertkach
Znane Ekspertki.pl – inicjatywa promująca obecność kobiet w debacie publicznej, mająca na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi. Przygotowuje kobiety do lepszego realizowania się w roli ekspertek, m.in. dzięki szkoleniom i networkingowi. Więcej na znaneekspertki.pl



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...