W czerwcu 2023 roku miał miejsce Miesiąc Dumy (Pride Month). Event skoncentrowany jest na społeczności LGBTQIPA+. W związku z wydarzeniem z inicjatywy Moniki Czaplickiej i Grzegorza Miecznikowskiego przy wykorzystaniu danych Newspoint powstał Raport „Miesiąc Dumy 2023”. E-book stanowi źródło informacji i inspiracji dla tworzących kampanie marketingowe skierowane do osób LGBTQIAP+. Jest to pierwsza publikacja agencji Priders w tym zakresie tematycznym, jednak jak wspominają autorzy raportu „nie ostatnia”.
dowiesz się ile i jak pisano o „Miesiącu Dumy” w 2023 roku w mediach;
zapoznasz się z kampaniami marketingowymi, które były skierowane do społeczności LGBTQIAP+ w tym okresie;
poznasz trochę historii środowiska LGBTQIAP+;
uzyskasz porady jak komunikować się z tęczową społecznością;
dowiesz się jakie elementy należy uwzględnić przy tworzeniu kampanii marketingowych skierowanych do osób LGBTQIAP;
zapoznasz się, jaki jest odbiór takich inicjatyw, a także jak budować autentyczne i zaangażowane przekazy.
Piders to agencja marketingu inkluzywnego, która oprócz wejścia na rynek komercyjny, rozpoczyna inicjatywę edukacyjną oraz marketingową, która ma wspierać organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcze osoby z różnych grup mniejszościowych. Wykorzystując dane Newspoint, agencja zaczęła realizować swoją inicjatywę i stworzyła pierwszy raport poświęcony Miesiącu Dumy (Pride Month). Poniżej prezentujemy kilka wybranych statystyk z Raportu:
Przeszło 18 tysięcy materiałów o Prime Month zanotowało narzędzie Newspoint. Publikacje wygenerowały zasięg stanowiący, 588,9 mln. Przyjmując, że Polska liczy 40 milionów mieszkańców – to każdy z nich zapoznał się z ponad 14 publikacjami. Natomiast ekwiwalent monitorowanych treści wyniósł 87,4 miliona złotych. Aż 4/5 całego zasięgu wszystkich wzmianek przyniosły serwisy redakcyjne. Na drugim miejscu, z zaledwie 4% jest telewizja, a zaraz za nimi – mikroblogi.
Publikacje, zasięg oraz ekwiwalent reklamowy „Miesiąc Dumy 2023”
– To rzecz, na którą marki powinny zwrócić uwagę. Włączanie się w obchody Miesiąca Dumy, jeśli robi się to szczerze, z głową i pomysłem, może przynieść wymierne korzyści wizerunkowe i sprzedażowe – zauważa Monika Czaplicka.
Jak wspomina na swoim Facebooku Grzegorz Miecznikowski: „To pierwsza taka pozycja na polskim rynku, w której znajdziecie badania, fakty, statystyki i trochę historii na 79 stronach. A wiecie co jest najlepsze? Nasza publikacja dostępna totalnie za darmoszkę. A pobierzecie ją pod tym adresem: https://priders.pl/pride-month-2023/”.
Metodologia:
Analizowany okres: 1.06 – 31.06.2023
Źródła treści: blogi; filmy; fora; mikroblogi; podcasty; portale; prasa; radio; recenzje; społeczności; TV; zdjęcia. W analizie nie uwzględnione prywatnych wpisów, profili, grup i innych ukrytych treści.
Głębokość analizy: Automatyczna. Treści nie zostały poddane manualnej obróbce wydźwięku. Została za to przeprowadzona analiza manualna ponad 1000 wzmianek pod kątem adekwatności do treści raportu.
Język źródeł: Wszystkie wzmianki, zarówno te z online, jak i offline są w języku polskim i są dostępne publicznie dla każdego.
Frazy słowa kluczowe: Badanie słów kluczowych w sieci oraz w mediach tradycyjnych na publikacjach publicznie dostępnych przeprowadzono przy pomocy narzędzia Newspoint. Wśród słów kluczowych znalazły się te dotyczące Miesiąca Dumy, a także szerzej, tematów LGBTQIPA+. Uwzględniono również słowa nienawiści, które mogły występować w kontekście np. marszy i parad.
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...