Relacja z Digital Research for Marketing (DR4M)
28 marca 2014, Paulina Pocheć
Podczas konferencji Digital Research for Marketing (DR4M), konferencji o badaniach dla marketerów zorganizowanej wspólnymi siłami IAB Polska i PBI, nie mogło oczywiście zabraknąć Newspoint.
Wystąpiliśmy w potrójnej roli: jako członek rady programowej (w osobie Anny Miotk), jako patron konferencji, a przede wszystkim – jako prelegent. Reprezentował nas Robert Stalmach, nasz prezes. Razem z Tomaszem Baranem z OBP Ariadnaprzedstawili oni prezentację pokazującą wyniki wspólnego badania, jaki wpływ na wizerunek marki miał styczniowy szum w sieci, wywołany przeniesieniem znaków towarowych firmy na Cypr. Wnioski pokazują, że chociaż sytuacja w internecie wyglądała dosyć groźnie – krytyczne komentarze na temat marki, antyfanpage, co czwarty internauta słyszał o kryzysie – to firmie udało się zarządzić kryzysem w taki sposób, że marka nie odniosła praktycznie żadnego uszczerbku.
Badanie wizerunku LPP to przykład realizacji badania wykonanego za pomocą Barometru Antykryzysowego – wspólnego produktu badawczego Newspoint i OBP Ariadna. Jest on przeznaczony dla organizacji, które borykają się lub borykały z kryzysem wizerunkowym w internecie. Badanie jest wykonywane za pomocą analizy treści pochodzących z monitoringu Newspoint, które to badanie jest następnie uzupełniane o pomiar na próbie reprezentatywnej dla grupy docelowej na panelu internautów Ariadna. Takie połączenie metod badawczych pozwala nie tylko poznać opinie internautów komentujących wydarzenia w sieci, ale również uzyskać informacje zwrotne od internautów, którzy nie komentują treści. Pozwala ono również na uchwycenie, jak dyskusja w sieci przekłada się na świadomość i nastawienie konsumentów.