26 kwietnia 2023 roku w Warszawie odbyła się pierwsza konferencja z cyklu IAB HowTo, której tematem przewodnimbył Digital Out of Home. Dowiedzieliśmy się czym jest DOOH, gdzie można go znaleźć, jak wyglądają ekrany, jak można kupować kampanie, do kogo dociera i jak można go wykorzystać w swoich kampaniach reklamowych. Newspoint przygotował obszerną fotorelację z wystąpień prelegentów.
Konferencję otworzyła Anna Garwolińska, Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich w IAB Polska.
Wydarzenie poprowadzili Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający, Jet Line i Piotr Luberadzki, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży, Synergic.
Na IAB HowToDigital Out of Home – Klasyczna Konferencja o Cyfrowym Medium wysłuchaliśmy następujących prelekcji:
Wszystko co musicie wiedzieć o Digital Out of Home… na początek.
Radosław Gołąb, Dyrektor ds. rozwoju oferty Digital, AMS S.A.
Digital Out of Home to jedno z najmłodszych mediów na rynku reklamowym, ale światowe trendy nie pozostawiają złudzeń, czeka nas dynamiczny wzrost wydatków reklamowych w tym segmencie. Zobaczyliśmy jak wygląda Digital Out of Home w Polsce oraz jak można wykorzystać jego ogromne możliwości.
Potencjał rynku to 100 000 ekranów w całej Polsce.
DOOH w Polsce to ok. 19,3%.
Dlaczego Digital Out of Home?
Planowanie kampanii w krótkich terminach
Możliwość dostosowania kreacji do warunków (np. pogoda)
Dowolna długość kampanii
Elastyczność!
Dynamiczne kreacje. Możliwość użycia wideo
Jak kupić reklamę Digital Out of Home?
Zakup bezpośredni
Zakup programatyczny
Jakie są kluczowe parametry kampanii?
Termin
Zasięg
Budżet
Liczba emisji
Grupa docelowa
Rozliczenie kampanii Digital Out of Home? Podstawową jednostką jest emisja / wyświetlenie reklamy ONE to MANY – jedna emisja trafia do wielu odbiorców
Źródła danych: Dane od niezależnych firm badawczych Dane od firm monitorujących ruch Dane pozyskiwane za pomocą sensorów
Co w przyszłości? Nowe waluty na rynku CPM DOOH Rozliczenie za liczbę emisji Rozliczenie za widownię
***
Digital Out of Home a Digital. Wita się z gąską czy to już jedność?
Dorota Tymińska, CEO, ABi Media Holdings i Maksym Zakharko, Chief Marketing&Technology Officer, ABi Media Holdings
Digital Out of Home a Digital – wskazania, co łączy, a co jeszcze dzieli. Technologie w zbieraniu danych i dalszym wykorzystaniu w kampaniach dają szanse na lepsze dotarcie do wybranej target grupy. W czasie prelekcji zobaczyliśmy, jak w holistyczny sposób łączyć kampanie wizerunkowo – zasięgowe z kampaniami performance Digital Out of Home i Digital.
Budżet jest w offline, a ma być w online. To ważne.
Dlaczego Digital Out Of Home jest Digital? Rozważmy kwestie: Ekran? Elastyczność? Dynamiczność? Interaktywność?
Raportowanie DOOH bez Technologii Digital:
Podstawowe
Materiał Reklamowy (która kreacja)
Lokalizacja (w jakiej lokalizacji)
Czas (kiedy wyświetlona)
Widownia (ile osób mogło zobaczyć – na podstawie danych deklaratywnych, na przykład ZTM, ZDM, GDDKiA, inne badania ruchu, etc.)
Dane sprzedażowe
Ankietowanie
Raportowanie DOOH z Technologią Digital
Computer Vision
Mobile Location Data
GPS
Cellular
Wi-Fi
Bid Stream
Bluetooth
Beacon
QR/ Dedykowany URL
Zasięg
Dwell Time
Demografia
Zaangażowanie
Konwersja
Footfall
Digital + OOH = DOOH
Dlaczego Digital Out Of Home jest Digital?
Ekran
Elastyczność
Dynamiczność
Interaktywność
Dokładne raportowanie
Możliwość targetowania
Możliwość głębokiej analizy
1 kreacja dla DOOH oraz Reklamy Online
Kontynuacja w Internecie (Device ID) + omnichannel SMS/MMS/Push
***
Kontekst miejsca, czasu i treści, czyli wewnętrzna komunikacja na nośnikach cyfrowych.
Joanna Pełech-Mikulska, Media Director, Blue Eyes Media Sp. z o.o.
Prezentacja o tym, że spersonalizowane reklamy szybciej i celniej trafiają do potencjalnego nabywcy, a cyfrowa reklama wewnętrzna posiada jedną z najbardziej imponujących i ekscytujących cech, czyli możliwość dopasowania kreacji do kontekstu. Potrafi wykorzystać fizyczne środowisko/lokalizację w ramach kampanii reklamowej. Posiada zdolność przystosowania się do potrzeb określonego klienta w określonym miejscu.
***
Ile wart jest rynek Digital Out of Home i skąd to wiemy.
Marcin Gerc, Managing Director, Kantar Media i Magdalena Mussmann, Head of Offline non-TV Investment, dentsu Polska
Digital Out of Home to najszybciej rosnący segment w reklamie Out of Home. Naturalną potrzebą rynku było monitorowanie wydatków na Digital OOH i możliwość odniesienia ich do wydatków na inne media. Oto, co wydarzyło się w ostatnim roku, jakie korzyści przyniosło rynkowi i jakie niesie ze sobą konsekwencje.
Jak Kantar zbiera dane DOOH:
Raporty deklaratywne
Reklamy komercyjne
Reklamy autopromocyjne
Raporty emisyjne są przygotowywane i dostarczane przynajmniej raz w miesiącu do 15 dnia miesiąca następującego po monitorowanym
Monitoring zapoczątkowany w 2019 ze Screen Network
W kolejnych latach dołączyły kolejne firmy AMS, CCP oraz Business Consulting
Co zawiera raport:
data rozpoczęcia emisji (ekspozycji reklamy)
okres emisji (ekspozycji) reklamy
unikalny identyfikator reklamy
reklamodawca
brand
subbrand
koszt reklamy w PLN (wg. cennika, bez rabatów)
Dodatkowe informacje, w przyszłości:
lokalizacja nośnika – miasto
format nośnika (ekranu)
typ reklamy np. spot, plansza (statyczna)
długość pojedynczej emisji (ekspozycji) reklamy np. 10s, 30s
sieć nośników indoorowych np. PKP, Carrefour, Media Markt, itd
Nieskończone możliwości analiz:
Poszczególnych wydatków konkurentów danego Reklamodawcy
Całych strategii mediowych konkurentów danego Reklamodawcy
Do przygotowania tzw. „Landscape” rynku reklamowego
Do zestawiania danych o wydatkach vs sprzedaż lub znajomość marki
Do potrzeb przetargowych – analizy wydatków Reklamodawcy, którego dotyczy przetarg oraz jego konkurentów
***
Retargeting OOH, czyli jak łączyć kampanie mobile z kampaniami Out of Home.
Piotr Zagórski, CEO, retargetingOOH.com
Dwa wydawało by się oddzielne światy jakimi jest reklama mobilna oraz reklama Out of Home wbrew pozorom mają ze sobą bardzo wiele wspólnego. Rozwiązania mobilne pozwalają skutecznie docierać do użytkowników, którzy mieli wcześniej kontakt z kampanią realizowaną na nośnikach out of home. Dodatkowe opcje targetowań pozwalają bardzo precyzyjnie docierać do użytkowników należących do target grupy klienta.
Jak działa kampania retargetingowa OOH?
Jest kampania OOH (lokalizacje GPS),
Budujemy bazę w trybie live zawężając do osób kluczowych dla marki wśród tych, które znalazły się w zasięgu kampanii OOH (dane GPS z aplikacji, demografia, używanie aplikacji, język, inne),
Emitujemy reklamę na mobile’u do nich, podtrzymując komunikację, gdy wyjdą z zasięgu OOH (powierzchnie reklamowe w aplikacjach),
Emisja display lub video z modelem efektywnościowym (display CPC, video cCPM).
Gdzie pojawia się efekt synergii OOH i digitalu? Utrzymanie komunikacji z odbiorcami poza zasięgiem OOH. Zwiększenie frequency i SoV wśród odbiorców.
6 x MUST HAVE kampanii retargetingowych OOH
1. Maksymalny potencjał zasięgowy wśród konsumentów (inaczej to tylko wisienka na torcie).
2. Odległość max 20 metrów promienia
3. Zawężenie komunikacji do grupy docelowej marki Możliwe targetowania:
Odwiedzane lokalizacje (z precyzją do ok. 3-5 m),
Używane aplikacje mobilne,
Płeć,
Wiek,
Operator komunikacyjny,
Producent telefonu.
4. Model płatności za zainteresowanie odbiorcy
5. Jakość i optymalizacja -viewability (display 85-90%), -VTR video (75-90%), -CTR (display 2-10%, video 3-11%), -kontrola antybotowa (<5%), -brak look-a-likeów, -brak cappingu.
6. Analizy map cieplnych
***
3D DOOH. Jak marki przyciągają uwagę odbiorców dzięki spektakularnej cyfrowej reklamie zewnętrznej.
Damian Rezner, Dyrektor Operacyjny, Screen Network
W 2022 roku reklama Digital Out-of-Home zatarła kolejną granicę, pomiędzy realną i wirtualną rzeczywistością oferując możliwość wyświetlenia anamorficznych iluzji #3D na płaskich powierzchniach. Dzięki technologii przestrzeń miejska na całym świecie eksplodowała feerią zaawansowanych i angażujących reklam przyciągających uwagę na niespotykaną dotąd skalę. W trakcie prezentacji przedstawiono najlepsze przykłady realizacji z Polski i ze świata oraz na co zwrócić uwagę tworząc animacje 3D dla klientów.
Film „Powrót do przyszłości”, co się sprawdziło?
Biometria
Multiscreening
VR
ANAMORFICZNE 3D to iluzja optyczna, gdzie proporcje obrazu zostały zniekształcone za pomocą odpowiedniego zrzutowania perspektywicznego. Anamorficzne 3D – to kwestia perspektywy.
DIGITAL OOH to nowe lepsze „płótno”. Łączące spektakularne ekrany cyfrowe z modelowaniem obiektów znanym z gier komputerowych dające markom niesamowite możliwości reklamowe.
3D BUDUJE MARKĘ Reklamy skutecznie budują rozpoznawalność reklamowanej marki i wzmacniają zapamiętywanie oraz windują postrzeganie prezentowanych produktów.
Animacja 3D oglądana z określonego punktu sprawia wrażenie wyjeżdżania poza obrys ekranu. Iluzja na ekranach narożnych działa skuteczniej i jest lepiej odbierana przez ludzkie oko.
***
Streets are new newsfeed, czyli czym żyją ulice?
Agnieszka Maszewska, Szefowa marketingu i komunikacji, Jet Line i Aleksandra Derc, Dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej, Warexpo
Na podstawie kilku kampanii i akcji NGO i aktywistów poznaliśmy tematy, którymi żyją ulice. Główne tezy:
• jak to, co naprawdę ważnego dzieje się między ludźmi i dla ludzi funkcjonuje w przestrzeni
• kto, do kogo i jak mówi o tematach ważnych, trudnych i rzadziej spotykanych w OOH
Teza 1. Informacje wpływają na nasze życie.
Teza 2. Nasze życie wpływa na informacje.
Teza 3. Żyjemy w podzielonym świecie. Marki chcą? muszą? powinny? angażować się ponieważ seks w reklamie już nie sprzedaje, przyszedł czas na aktywność.
Teza 4. Podzielony świat zaprasza do uznania różnych perspektyw. Przestrzeń jest jedna.
***
Smart City: jak cyfrowa reklama zewnętrzna poprawia komunikację współczesnych miast.
Maciej Paciorek, Dyrektor Sprzedaży, Screen Network
Nowoczesna cyfrowa reklama zewnętrzna pomaga miastom docierać do mieszkańców z właściwym komunikatem we właściwym momencie. Na całym świecie ekrany są coraz częściej wykorzystywane do celów informacyjnych, ostrzegawczych oraz edukacyjnych. W tracie prezentacji opowiem o najciekawszych rozwiązaniach pokazujących skuteczność ekranów cyfrowych w kontekście komunikacji z mieszkańcami nowoczesnego Smart City.
Ekrany cyfrowe to skuteczne narzędzie umożliwiające komunikację pomiędzy miastem i osobami przebywającymi Out of Home. Ekrany wykorzystywane są do celów informacyjnych, ostrzegawczych, edukacyjnych oraz reklamowych.
Digital OOH dociera z komunikatem we właściwym momencie dzięki danym. Miasta na całym świecie stawiają na Digital OOH. Ekrany zmieniają na lepsze ich krajobraz. Są podstawą miejskiej komunikacji społecznej. Ostrzegają o zagrożeniach. Pomagają miejskim placówkom. Wspierają instytucje kultury. Oferują pojemną i estetyczną technologię, która aktywizuje mieszkańców miasta. Zwraca uwagę na ważne wydarzenia. Wspiera ekologię i buduje pozytywne emocje. Ekrany wspierają bezpieczeństwo na drogach.
Na koniec poznaliśmy przykłady wykorzystania ekranów w Polsce i na świecie.
***
Dla tych, którzy wrócili z lunchu na czas. Czego możecie wymagać od operatora cyfrowej reklamy zewnętrznej?
Tomasz Bukowski, Senior Sales Manager, Samsung Electronics Polska
Menedżerze marketingu, planowania, kreatywny dyrektorze, dyrektorze odpowiedzialny za markę lub produkt, osobo otwarta na nowe trendy. Pukają do Twych drzwi dostawcy out of home, bądź wymagający! Chciej jakości wyświetlanego obrazu- rozdzielczości, kontrastu, jasności dopasowującej się do otoczenia, synchronizacji wyświetlanych treści, koloru zgodnego z brandbookiem.
Prezentacja o nowościach technologicznych na rynku out of home, oraz o tym czego marka Samsung wymaga od operatorów.
Czego wymagać od DOOH?
Wyjścia poza utarte ścieżki
Adaptowania się do środowiska
Komplementarności
Wpływu na społeczność
Jakości nośnika
Policzalności
***
Digital Out Of Home wreszcie policzalny.
Grzegorz Śliwa, Dyrektor Zarządzający, AraHUB sp. z o.o.
Dostarczanie wiarygodnych i użytecznych danych:
Co powoduje brak danych? • brak wiedzy do kogo kierujemy przekaz • brak możliwości doboru odpowiedniego przekazu do grupy docelowej • brak możliwości odpowiedniego zaplanowania wydatków kampanii • brak możliwości rozliczenia kampanii od efektów
Możliwość dostosowania przekazu reklamowego w zależności od widowni, która znajduje się w zasięgu nośnika
liczenie widowni w danej lokalizacji
liczenie widowni konkretnego spotu
rozróżnianie atrybutów (płeć, wiek)
liczenie pojazdów
działanie w czasie rzeczywistym
czas spędzony przez widza w danej strefie
ścieżki poruszania się widza
predykcja widowni
zaawansowana analityka
Wyzwania
immersja
dokładność danych
RODO – kluczowy aspekt bezpieczeństwa danych
real time
możliwość dostosowania przekazu
RODO obszar w zasięgu urządzenia -> sensor (niszczący obraz) -> obraz nieczytelny -> algorytm -> wartościowe informacje o obrazie
Dlaczego dane są tak istotne?
predykcja → do kogo kierujemy kampanię
real time
eliminowanie sztucznych statystyk
dostosowanie budżetu → planowanie wydatków
rozliczanie od efektu
Technologia zmienia wszystko i daje ogromne możliwości, takie jak targetowanie kampanii.
***
Dostępne metody lokalizowania użytkowników przy nośnikach outdoorowych.
Grzegorz Marczak, Sales Director CE, Hybrid AdTech Sp. z o.o.
Poznaliśmy przykłady realizacji kampanii kierunkowych OOH/DOOH z kampaniami digital programmatic na podstawie przykładów kampanii z Polski oraz Niemiec oraz omówienie dostępnych możliwości lokalizowania użytkowników w internecie.
1. Jak znaleźć właściwą target grupę?
Trzy metody lokalizowania ID reklamowego – SDK – WiFi – Bid request
Jeden spójny ekosystem:
Zaplanuj Zbierz dane z określonych miejsc w jednym Data Center Realizuj Optymalizuj kampanię w DSP na wskazanych flightach Raportuj Wyciągnij wnioski z rozbudowanego raportowania włącznie z konwersjami online 2 offline
2. Jak wykorzystać technologię?
Wiele platform DSP – podobne rozwiązania
Supergeo: technologia umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom znajdującym się w określonym promieniu od wskazanych przez klienta / dostawcy outdoor lokalizacji.
Geofencing: w Data Center można zapamiętać ID reklamowe użytkowników odwiedzających wskazane miejsca by następnie wyświetlić im kampanię reklamową.
3. Interakcja
4. Programmatic DOOH
Nowy sposób zakupu DOOH
Automatyzacja procesu zakupu i sprzedaży
Zakup przestrzeni reklamowej w czasie rzeczywistym
Decyzje dotyczące zakupu reklam podejmowane są automatycznie na podstawie danych i algorytmów
Bardziej precyzyjne i efektywne dotarcie do grupy docelowej
Personalizacja przekazu reklamowego na podstawie kontekstu i warunków atmosferycznych w danym miejscu i czasie
Wyzwania dla dostawców w Polsce – jak to działa w Europie?
Stworzenie SSP czyli cyfrowego zarządzania treścią i reklamą
Wdrożenie zrozumiałej waluty – CPM / CPV
Skąd dane o zasięgu?
Ograniczenie dostępności oferty
Wdrożenie protokołu RTB
***
Proces planowania kampanii DOOH z perspektywy domu mediowego.
Piotr Boguta, Senior Communication Planner, Value Media i Sebastian Ładosz, Senior Programmatic Specialist, Sales Tube
Prezentacja, o czym pamiętać na każdym z etapów, aby kampania przyniosła jak najlepsze rezultaty. Dlaczego warto grać do jednej bramki na przykładzie promocji gier planszowych Trefla.
DOOH w Media Planach Jakość ekranów Innowacyjne rozwiązania Atrakcyjne lokalizacje Automatyzacja zakupu
Jakość i lokalizacje się zmieniają. Jak rynek DOOH może wyglądać w przyszłości?
Proces planowania kampanii DOOH – o czym pamiętać na każdym z etapów?
Brief
Zakup
Kreacja
Wyniki
Case marki Trefl Produkt: Gry towarzyskie Po prostu P Timing: 1-8.04 (tydzień przed Wielkanocą) Grupa celowa: osoby szukające prezentu na ostatnią chwilę Cel: wzrost sprzedaży w sklepach Empik
Jak proces zakupu kampanii wygląda oczami specjalisty?
3 proste kroki:
Edycja kampanii
Wybór nośników
Wgranie kreacji
Kontrola kampanii w czasie rzeczywistym. CPM w digitalu to nie to samo co w DOOH. Kluczowa rola kreacji w kampaniach DOOH.
Na co zwrócić uwagę? Efekt synergii – nawiązanie do kampanii Specyfika nośnika – krótki kontakt z reklamą
Wyniki kampanii – Badanie AMS OOH Recognition, kluczowe wnioski:
Aż 71% respondentom podobała się reklama. Co trzecia osoba (32%) widziała reklamę Trefla. Wzrost rozważania zakupu po kampanii DOOH o 25%.
***
Korzyści z integracji AI w DOOH – precyzyjne targetowanie i rozliczanie kampanii według rzeczywistych danych o obejrzeniach na żywo, trendy i możliwości.
Tomasz Solecki, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu WiseGlass i Adam Wojdyło, Trade Marketing & Sales Manager, WiseGlass
Po co nam inteligentne DOOH? 39% konsumentów aktywnie stara się spędzać mniej czasu na swoich telefonach, PC lub TV, a 62% często pomija reklamy z powodu wypalenia cyfrowego.
Kampania wspierana przez AI by ChatGPT:
Targetowanie
Personalizacja
Interaktywność
Optymalizacja
Synergia
Aspekty, które należy uwzględnić:
Retargetting
Programmatic
One to many i one to one
Personalizacja
AR + VR + MR
webAR
XR track EyeTrack
HandTrack
Internet of Things
Smart Screens
Data Merging Omnichannel
Pomiary parametrów
Deep learning vs Machine learning
Triggering
Dynamic DOOH
Reklama kontekstowa
Jak to zmierzyć?
Czas patrzenia odbiorcy
Czas wyświetlania skorelowany ze statystykami ruchu
Interaktywne DOOH generuje dwa razy więcej konwersji niż statyczne reklamy i ma o 21% dłuższy czas przywiązania uwagi w stosunku do statycznych form. Widzowie spędzają o 50% więcej czasu na oglądaniu reklam interaktywnych niż statycznych. Interaktywne nośniki są także o 52% bardziej skuteczne w budowaniu świadomości marki.
***
Digitalizacja w reklamie OOH perspektywą na lepszą komunikację z konsumentem – czyli o tym jaką szansę dostają agencje kreatywne przy tworzeniu skutecznych kreacji.
Piotr Luberadzki, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży, Synergic
DOOH to nadal reklama zewnętrzna, zatem z uwagi na specyfikę jej konsumpcji należy właściwie i świadomie przygotować materiał ekspozycyjny. Zwartość, czytelność, kolorystyka jako kluczowe kwestie dotyczące budowy i efektywności layoutu. Wskazanie na różnice między dobrą i złą kreacją. Jak zarządzić kontentem, żeby był dobrze i efektywnie odebrany.
W reklamie zewnętrznej, podobnie jak innych mediach, teoretycznie dostawca odpowiada za połowę sukcesu… Dlaczego?
Zajmujemy się planowaniem zasięgu bez wzglądu na to, czy jest to zasięg przygotowywany w tradycyjny czy nowoczesny sposób tj. z użyciem nowoczesnych narzędzi planowania.
Druga, a może pierwsza połowa sukcesu, to kreacja , która w przypadku Digital OOH ma szczególne znaczenie. Dlatego świadomi tego faktu i poczuwając się do odpowiedzialności, zapraszamy na tą cześć prezentacji!
Plakat
Dobrze zaprojektowany plakat potrafi zostać w pamięci na lata i wpłynąć na zachowanie odbiorców. Podstawowym celem tej formy sztuki użytkowej jest przyciągnięcie spojrzeń potencjalnych klientów, poinformowanie o produkcie, a przede wszystkim wzbudzenie potrzeby posiadania usługi, rzeczy przedstawionej w reklamie.
Dobry plakat, choć wydaje się to oczywiste, to niełatwa sztuka oparta na metaforze, symbolu, absurdzie czy też zaskakującym żarcie. Jeden obraz za 1000 słów jak powiedział klasyk!
ZASADY PROJEKTOWANIA PLAKATU REKLAMOWEGO wg. Davida Bernsteina (David Bernstein uznawany jest za jeden z największych autorytetów w dziedzinie marketingu. Swoją pracę w sektorze reklamowym rozpoczął po ukończeniu Uniwersytetu w Oxfordzie. David Bernstein zajmował się copywritingiem , produkcją reklam telewizyjnych oraz tworzeniem kreatywnych kampanii. Opracował on również najważniejsze zasady projektowania plakatu Fox360).
1. Prostota to podstawa Pożegnaj wymyślne, barokowe wzory. Postaw na prostotę zarówno jeśli chodzi o przygotowywanie ilustracji, jak i haseł reklamowych . Podpatruj mistrzów, ale pamiętaj o tym, by ostatecznie postawić na własną twórczość.
2. Jeden dominujący element, czyli mniej znaczy więcej Projektując plakat, skup się na tym, by wyodrębnić jeden element, który będzie dominował nad resztą. Doświadczony twórca może po kusić się o połączenie ze sobą dwóch mocnych elementów.
3. Śmiało! Śmiało! Niech błyszczy! Bilbordy i reklamy to nie miejsce na niedopowiedzenia. Tu trzeba błyszczeć, rzucać się w oczy! Dlatego postaw na mocne akcenty, które będą wyróżniać Ciebie i Twoją markę. Twoim mocnym akcentem może być kontrowersyjne hasło, zaskakujący obrazek czy też nietypowe połączenie kolorów. Co wybi erz esz, zależy od Ciebie. Pamiętaj, żeby zawsze zachować umiar.
4. Dwa punkty dla tekstu Dobre, chwytliwe hasło to za mało. Ważne jest także jego odpowiednie wizualne przedstawienie. Cóż nam z hasła, które jest niewidoczne? Zatem konstruując plakat, pamiętaj o tym, by tekst był łatwo zauważalny. Zbyt agresywne tło, za małe odstępy między literami, delikatna czcionka mogą spowodować, że tekst nie będzie czytelny dla Twoich potencjalnych klientów.
5. Nie wpuszczaj klienta w maliny Za dużo tekstu może spowodować efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ „czytelnik” Twojej reklamy może zwyczajnie zagubić się w gąszczu wiadomości. Nawet najlepiej zaprojektowany plakat nie obroni się jeśli nie będzie zawierać treści informacyjnej. Tworząc hasło, które umi eśc isz na plakacie kieruj się prostą zasadą: „Minimum słów, maksimum treści”. To oznacza, że hasło reklamowe powinno być krótkie, proste, a jednocześnie chwytliwe, by łat wo zapadało w pamięć odbiorcy.
6. Więcej odwagi z kolorami Czy kolor na plakacie obroni się sam? Oczywiście, jeśli znajdzie się w duecie z inną barwą i to najlepiej kontrastującą. Plakat to Twoja wizytówka. Tu nie ma miejsca na niuanse. Postaw na dwa kolory, które ze sobą mocno kontrastują. W ten sposób zyskasz uwagę Twojego odbiorcy… przynajmniej na kilka sekund.
7. Małe, duże, a może… całkowity brak? W najnowszej historii plakatów reklamowych można wskazać tylko dwie marki, które celowo zrezygnowały z pokazywania swojego logo na plakacie. Dlatego, jeśli Twoja firma nie jest znana szerszej publiczności, zaleca się umieszczenie logo marki w projekcie. Oczywiście, wszystko zależy od ustalonej przez Ciebie koncepcji. Być może celowo nie umieścisz swojego logo, ponieważ Twój plakat jest tak kontrowersyjny, że odbiorca sam znajdzie Cię np. w internecie . Jeśli jednak zdecydujesz się na umieszczenie znaku rozpoznawczego marki, usytuuj go na wysokości wzroku, tak, aby odbiorca miał możliwość jego łatwego odc zyt ania. Pamiętaj także, że to nie rozmiar logo jest najważniejszy, ale jego spójność z całą treścią.
Kreacje Digital Out of Home – przykłady.
Podział ze względu na rodzaj ekspozycji: • dynamika kreacji • typ kreacji • interakcja
Podział ze względu na dynamikę kreacji: • statyczna • statyczna z elementami ruchu • ruchoma (video)
Podział ze względu na typ kreacji • 2D • 3D • 2DX+
Podział ze względu na interakcję • QR • MOBILE
Digital OOH podlega nieustannemu rozwojowi, zdobi i ociepla ulice, jest twórczym wyzwaniem zarówno dla projektantów, jak i dla widzów. Nowoczesne technologie, w połączeniu z tradycyjną formą reklamy zewnętrznej, tworzą cyfrowe medium zewnętrzne jakim jest Digital OOH. Digital OOH ze względu na swoje innowacyjne możliwości daje projektantom szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług.
***
Najciekawsze case’y z Polski.
Podczas 4 krótkich wystąpień zobaczyliśmy najciekawsze, pod różnymi względami, kampanie realizowane na polskim rynku.
Michał Mozyrko, IMS Sensory Media
Jak skutecznie wykorzystać Digital OOH?
Kontekstowo. • Punkt wydawania paszportów dla obywateli Ukrainy w Centrum Handlowym. • Informacja o przesyłkach z Polski do Ukrainy. • Aktywizacja obywateli Ukrainy do otwarcia franczyzy sklepu znanej sieci FMCG.
Klienci: NOVA POST, ŻABKA POLSKA.
Spektakularna, niestandardowa wizualizacja w galeriach handlowych. • Zwiększenie skuteczności przekazu dzięki dużemu formatowi nośników. • Pobudzenie wyobraźni klientów. • Większy wpływ na klientów tuż przy punkcie sprzedaży.
Klienci: CORAL TRAVEL, HUGO BOSS, TOUS POLAND, SWATCH.
Do zmiany świadomości społecznej. Osoby niesłyszące i niedosłyszące są wśród nas, także w galeriach handlowych. Spróbujmy zrozumieć co chcą nam powiedzieć.
Klient: POLSKI ZWIĄZEK GŁUCHYCH.
Piotr Luberadzki, Synergic
Kampania dla marki Superbet jest przykładem komunikacji wykorzystującej synergię różnych rozwiązań w tym reklamy zewnętrznej. W tym przypadku łączy analogowy niestandardowy, kreatywny format OOH z Digital OOH pozwalając na zmaksymalizowanie zasięgu i skuteczności kampanii.
Agnieszka Maszewska, Jet Line
Kampania live „Pomigajmy = Pomagajmy” wrzesień, 2022
Akcja z okazji Międzynarodowego Dnia Języków Migowych, w której osoby głuche na żywo uczą przechodniów Polskiego Języka Migowego (PJM). Obraz ze studia nagraniowego był emitowany w czasie rzeczywistym bezpośrednio na cyfrowy ekran MORE.
Kampania wyróżniona w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2022.
Wykorzystana technologia:
Kamera i sensory Rejestrowały przechodniów i przekazywały obraz do studia nagraniowego. Dzięki zapisowi transmisji zostały przygotowane edukacyjne spoty, emitowane na ekranach w sieci MORE w Polsce.
Oprogramowanie Dostosowanie na żywo materiałów graficznych, materiałów video, strumieni internetowych, zdjęć.
Podgląd Udostępniony ze wszystkich kamer i umożliwiający wyświetlanie. Zapis i transmisja produkcji w tym samym czasie.
Zsynchronizowane napisy Transkrypcja synchronicznego tłumaczenia PJM była widoczna dla przechodniów.
Kamery i sensory rejestrowały przechodniów i przekazywały obraz do studia nagraniowego. Podgląd udostępniony był ze wszystkich kamer. Zapis i transmisja produkcji odbywały się w tym samym czasie. Transkrypcja synchronicznego tłumaczenia PJM była widoczna dla przechodniów. Dzięki oprogramowaniu na bieżąco były dostosowywane: materiały graficzne, materiały video, strumień internetowy, zdjęcia. Zapis transmisji pozwolił zmontować edukacyjne spoty , emitowane potem na ekranach w sieci. W produkcji i w akcji na żywo zaangażowały się: osoby głuche, osoby słyszące, głuche i słyszące tłumaczki PJM. O powodzeniu akcji zadecydował udział przechodniów, którzy wchodzili w interakcję .
Radosław Gołąb, AMS S.A.
Dane to ropa XXI wieku! Poznaliśmy case study marki Deichmann.
***
Była to ostatnia prelekcja konferencji IAB HowTo: WTF is digital OOH? Zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach IAB HowTo i do zapoznania się z naszymi fotorelacjami z pozostałych konferencji tego cyklu.
15 lutego w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbyła się pierwsza w tym roku konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem połączone siły grup roboczych IAB Polska przedstawiły aktualną wiedzę z zakresu SEM, SEO, mobile marketingu, social mediów, e-PR, content marketingu, influencer marketingu oraz reklamy w modelu programmatic. Wszystko po to, by zwiększyć efektywność w obliczu...
4 grudnia 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbył się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress – wydarzenie gromadzące czołowych ekspertów branż fintech i insurtech. Newspoint był Patronem Medialnym kongresu.
17 listopada 2023 roku na Campusie Google for Startups w Warszawie odbyła się pierwsza edycja semWAW, czyli bliźniaczego semKRK – eventu krakowskiego. Newspoint był patronem medialnym wydarzenia i przygotował fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
16 listopada 2023 w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się kolejna konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem poświęcona najnowszym trendom, wymianie wiedzy praktyków, ciekawym case studies, a także aktualnej sytuacji prawnej oraz wpływom AI na branżą reklamową. Newspoint przygotował obszerną fotorelację z wystąpień wszystkich prelegentów.
20-21 listopada 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbyło się XVII Smart City Forum – spotkanie włodarzy miast, specjalistów administracji samorządowej oraz przedstawicieli zarządów firm działających w obszarze smart city. Wydarzenie zgromadziło 440 uczestników, którzy wysłuchali debat i wystąpień merytorycznych z udziałem ekspertów w dziedzinie funkcjonowania i rozwoju inteligentnych miast. Newspoint był Patronem Medialnym wydarzenia.