Rynek monitoringu i analizy social media 2013 – raport
16 grudnia 2013, Paulina Pocheć
Ukazał się już raport dotyczący rynku analizy i monitoringu social media. Raport powstał z inicjatywy firm IRCenter i Sentione, pod patronatem Brief.pl. Badanie wykonano w październiku 2013 roku wśród 241 osób zawodowo zajmujących się mediami społecznościowymi – przedstawicieli agencji interaktywnych, marketingowych, social mediowych i PR, agencji badawczych, domów mediowych i klientów końcowych. Jak podkreślają autorzy raportu, nie jest to reprezentatywne badanie ilościowe, tylko złożona sonda wśród użytkowników tych narzędzi.
Z zestawienia narzędzi do monitoringu social media wynika, że Newspoint uzyskał najwyższe oceny ankietowanych za dokładność wyników. Cieszymy się, że użytkownicy doceniają naszą jakość. Badanie utwierdziło nas też w przekonaniu, że rozwój nowego, prostego w obsłudze i przejrzystego panelu był krokiem w dobrym kierunku, zgodnym z oczekiwaniami rynku.
Na Wasze opinie o naszym nowym panelu niecierpliwie czekamy.
Inne ciekawe wnioski z raportu, dotyczące narzędzi analitycznych, to:
-
Monitoring i analityka internetu są obecnie wykorzystywane przede wszystkim do identyfikacji kryzysów i oceny skuteczności komunikacji.
-
Użytkownikom monitoringu i analityki social media najbardziej zależy na jakości wyników i zakresie badanych źródeł. Dane powinny pochodzić z wielu, dobrze dobranych źródeł i powinny być dopasowane do potrzeb analitycznych (bez postów umieszczanych przez roboty, powtarzających się wpisów i farm linków).
-
Agencjom social media najbardziej zależy na możliwości dotarcia do danych historycznych (oglądanie, co się działo z marką nawet kilka lat wstecz) i wskaźnikach zaangażowania (aby móc raportować efektywność kampanii social mediowych).
-
Trendy w analityce i monitoringu internetu, które obecnie zyskują na znaczeniu, to:
-
łączenie danych o zasięgu kampanii z mediów internetowych i tradycyjnych
-
importowanie danych z social media do systemów CRM (tzw. Social CRM),
-
całościowe mierzenie wszystkich elementów marketing mixu.
Zapraszamy do pobrania i lektury pełnej wersji raportu z bloga IRC.