Stosunek do uchodźców – w internecie i w "realu".

9 listopada 2015, Paulina Pocheć

W październiku CBOS we współpracy z firmą Newspoint przebadał nastawienie Polaków do uchodźców.

W tym samym okresie przeprowadzono badanie kwestionariuszowe (CBOS) i badanie wpisów internetowych dotyczących uchodźców (Newspoint). Zestawienie tych danych potwierdza, że krytyczny stosunek do uchodźców częściej wyrażany jest w internecie niż podczas rozmów bezpośrednich (face-to-face) w trakcie naszych wywiadów kwestionariuszowych. Należy jednak zaznaczyć, że portret internauty różni się od portretu przeciętnego Polaka. Internauci, w szczególności ci aktywni, to najczęściej ludzie młodzi. Ponadto anonimowość w internecie sprzyja formułowaniu opinii skrajnych. Poglądy wyrażane przez internautów nie powinny być zatem odnoszone do całego społeczeństwa.

Pełna treść raportu dostępna na: https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2015/K_149_15.PDF

Źródło: https://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2015/40/newsletter.php



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...