Studenci UEP uczą się jak śledzić efekty pracy IV władzy – artykuły prasowe, wypowiedzi telewizyjne – czy też wpisy w mediach społecznościowych, wykorzystując Newspoint – profesjonalne narzędzie do monitoringu mediów.
– Pierwsze spotkanie ma charakter instruktażowy – studenci dowiadują się na czym polega monitoring mediów, jakie opcje mają do dyspozycji w ramach panelu Newspoint oraz w jaki sposób i w jakich sytuacjach można je wykorzystać – mówi wykładowca dr Marcin Wieczerzycki, prowadzący zajęcia z marketingu elektronicznego. – W części ćwiczeniowej studenci zakładają konta, łączą się w trzy-/czteroosobowe zespoły, wybierają firmę lub markę, którą będą monitorować i dobierają słowa kluczowe. Następnie przechodzą na wyższy stopień wtajemniczenia – analizują statystyki, ustawiają alerty, wybierają influencerów, z którymi potencjalnie warto byłoby nawiązać współpracę, przeprowadzają prostą analizę jakościową i wyprowadzają wnioski.
Dzięki pracy z panelem Newspoint studenci uczą się śledzić i kształtować dyskusje prowadzone w mediach na temat ich przedsiębiorstw, marek i produktów, identyfikować liderów opinii, pozyskiwać kluczowe informacje zwrotne na temat swojej oferty oraz z wyprzedzeniem wykrywać źródła potencjalnych kryzysów wizerunkowych. Wszystko to pozwala na skuteczniejsze i bardziej świadome prowadzenie działań marketingowych.
Instytut Gospodarki Międzynarodowej to jednostka organizacyjna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, której członkowie w swej pracy badawczej podejmują zagadnienia dotyczące ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego. Tej tematyki dotyczą też prowadzone przez pracowników wykłady, ćwiczenia, laboratoria i seminaria – odbywające się głównie w ramach kierunków międzynarodowe stosunki gospodarcze oraz gospodarka turystyczna.
Pracownicy Instytutu są też pomysłodawcami oraz wykładowcami studiów podyplomowych, a także studiów doktoranckich oraz Executive MBA (Master of Business Administration).
Zajęcia z panelem Newspoint odbywają się w ramach przedmiotu marketing elektroniczny, w którym uczestniczą studenci drugiego roku II stopnia na kierunku „Międzynarodowe stosunki gospodarcze”.
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...