Sylwestrowy zawrót głowy
30 grudnia 2011, Paulina Pocheć
Grudzień to nie tylko czas Świąt Bożego Narodzenia, Świętego Mikołaja prezentów i wielkich wyprzedaży w sklepach, to także najhuczniejsza i najgłośniejsza noc w całym roku.
Bale, imprezy, kreacje, przebrania, fryzury sylwestrowe, fajerwerki, litry tryskającego szampana…w noc 31 grudnia wszystko jest dozwolone, a przede wszystkim wskazany jest dobry humor i szampańska zabawa do białego rana. Plany i przygotowania trwają w najlepsze, również w Internecie…
W grudniu fraza „Sylwester” we wszystkich odmianach odnotowana w systemach NewsPoint i NewsPoint Social Media pojawiała się średnio 1830 razy dziennie ze zwiększoną częstotliwością w drugiej połowie grudnia. Łącznie odnotowaliśmy 54906 wpisów ze słowem zawierającym człon „sylwestr-”, podczas gdy w listopadzie takich wpisów było 20543, a w październiku zaledwie 10220. Wskazuje to, że słowo „Sylwester” oznaczające również męskie imię oraz bohatera kreskówki w grudniu jest cytowane głównie w kontekście noworocznej zabawy.
Dominującymi kanałami dyskusji internautów na temat zabawy sylwestrowej są liczne tematyczne fora internetowe oraz Facebook. Wzmożona dyskusja na Facebooku między 9 a 15 grudnia dotyczy miejsc, gdzie zamierzają spędzić tę noc i poszukiwań najciekawszej propozycji. Dużą popularnością cieszył się również demotywator o wdzięcznym tytule „pocałuj mnie w sylwestra o 23:59 i skończ o 00:01. Będzie to najlepiej zakończony i rozpoczęty rok w moim życiu”. W dniach 27-29.12 trwa debata na temat sylwestrowego last minute dla spóźnionych, a głównie na Facebooku – wymiana ogłoszeń i porad co do kreacji. Na forach internetowych toczy się dyskusja o przygotowaniach do sylwestrowej nocy, co robimy, gdzie się bawimy, jak wyglądamy oraz trwa już wymiana noworocznych życzeń.
Najwięcej publikacji ukazało się na różnego rodzaju forach internetowych. Posty wyrażają dylematy i opisują przygotowania, a są umieszczane głównie przez panie. Każda chce w te noc wyglądać olśniewająco, wymieniają się zatem opiniami i poradami. Dominującym kanałem komunikacji jest również Facebook.
Jeśli wziąć pod uwagę poszczególne serwisy, przoduje Facebook z 33% wszystkich wpisów, a za nim najpopularniejszy obecnie mikroblog Twitter – 7% postów oraz – jakże by inaczej – kobiece forum wizaz.pl z 7% postów.
Zespół NewsPoint życzy zatem wszystkim internautom szampańskiej zabawy i Szczęśliwego Nowego Roku!
Metodologia
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z prawie 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. Uwzględniono publikacje, artykuły i posty ze słowem zawierającym człon „sylwestr-”. Analizowane posty zostały umieszczone w sieci w dniach 01-29.12.2011r.