TOP 35 narzędzi dla copywritera w 2023

7 lutego 2023, Robert Sadowski

Postanowiliśmy przetestować i skatalogować najciekawsze narzędzia pomocne marketerowi przy tworzeniu unikalnych tekstów. Jeśli mowa o narzędziach, jakie wykorzystuje copywriter, warto wspomnieć o papierze i piórze, ale to nie jedyne jego akcesoria. Dzisiejsi twórcy tekstów mają do dyspozycji więcej możliwości ułatwiających tworzenie profesjonalnych treści.

Poniżej znajduje się lista programów, które twórca publikacji może wykorzystać do takich celów, jak edytowanie tekstu, sprawdzanie i korekta treści, wyszukiwanie trendów i źródeł inspiracji, zarządzanie grafikami, dostosowanie artykułu pod kątem SEO, jak i sprawdzanie unikalności artykułu. Poniższa lista prezentuje aplikacje dla copywritera do wszelakich zastosowań – wszystkie są na swój sposób przydatne, w zależności od indywidualnych potrzeb marketera. Dodatkowo warte zaznaczenia jest, że zakres funkcji testowanych narzędzi jest w prawie każdym przypadku częściowo bezpłatny bądź całkowicie darmowy. 

Oto TOP 35 narzędzi dla copywritera:

Edytory tekstu – alternatywa dla Microsoft Office

Wiele osób zastanawia się, czy darmowe programy do pisania mogą zastąpić płatne, profesjonalne aplikacje, takie jak MS Word. Na to pytanie trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie.

Tworzenie tekstu oraz środowisko, w którym jest tworzony to podstawa pracy copywritera. Dlatego też w punkcie tym zaprezentowane są ogólnodostępne programy oferujące niemalże wszystkie funkcje znane z Worda. Są to między innymi: spis treści, nakładanie znaków wodnych, tworzenie tabel, ustawianie stylów nagłówków i marginesów, podziały stron.

1. Apache OpenOffice Writer

Apache OpenOffice (dawniej OpenOffice.org) to całkowicie darmowy, open-source’owy pakiet biurowy. Wraz z LibreOffice jest jednym z najpoważniejszych konkurentów dla Microsoft Office. Pakiet aplikacji Apache OpenOffice zawiera: edytor tekstu Writer, arkusz kalkulacyjny Calc, moduł bazy danych Base, program graficzny Draw i program do tworzenia prezentacji Impress.

https://www.openoffice.org/pl/

2. LibreOffice Writer

LibreOffice Writer to program do edycji tekstów, który wchodzi w skład pakietu biurowego LibreOffice. Aplikacja pozwala na tworzenie i edycję dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i baz danych. Jest stosunkowo kompatybilna z plikami pakietu Office, a jej kluczową cechą jest możliwość otwierania i modyfikowania plików bez utraty informacji. 

LibreOffice to najlepszy darmowy pakiet biurowy. Jest bardziej nowoczesny od Apache OpenOffice i lepiej radzi sobie z dokumentami niż Microsoft Office. 

https://pl.libreoffice.org/poznaj/writer/

3. Google Docs

Darmowa aplikacja Google Docs udostępniona jest w ramach platformy Google Drive. Narzędzie jest kompatybilne z programem Word. Aby skorzystać z programu, wystarczy założyć konto Google. Proces edycji opiera się na tych samych zasadach jak w pakiecie Office. Co ważne, wszystkie wprowadzone zmiany są automatycznie zapisywane. Dokumenty tekstowe online mogą być modyfikowane przez kilka osób jednocześnie, co znacznie upraszcza realizację projektów zespołowych. Aplikacja posiada trzy wbudowane opcje: edytuj, sugeruj i przeglądaj. Dokumenty można zapisywać na wirtualnym dysku Google Drive, przesyłać na komputer w formatach DOCX, PDF, ODT, RTF, HTML, TXT i EPUB, wysyłać pocztą elektroniczną lub udostępniać w trybie offline.

https://www.google.com/docs/about/

4. Microsoft Word Online

Microsoft Word Online wykorzystuje podobny system do Google Docs. Również w tym przypadku nacisk położony jest na współpracę w czasie rzeczywistym z innymi użytkownikami online. Program zapewnia niezbędne narzędzia do edycji treści, a także darmowe szablony do programu Word. Ponadto nie ma potrzeby uczenia się nowego środowiska, ponieważ wszystko jest podobne jak w tradycyjnym pakiecie Microsoft Office.

https://www.office.com/launch/word?ui=pl-PL&rs=PL&auth=1

Sprawdzanie i korekta tekstu 

Teoretycznie podstawowa funkcja korekty jest wbudowana we wszystkie edytory tekstu zaprezentowane powyżej. Mają one jednak tę wadę, że zapewniają tylko bardzo podstawową funkcjonalność, a ich rola w sprawdzaniu błędów jest ograniczona. Często barierą jest stosowany język i pojemność posiadanej bazy słów. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest skorzystanie z dedykowanych narzędzi, które nie tylko wskazują błędy gramatyczne, ale także sugerują zmiany stylistyczne.

5. Ortograf.pl

Ortograf.pl to darmowe narzędzie online, które sprawdza tekst pod kątem większości błędów. Polska baza danych zawiera ponad 1000 reguł. Poza błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi sprawdza treść pod kątem stylistycznym czy fonetycznym. Program poprawia również literówki oraz błędne odmiany. Aplikacja obsługuje 28 języków.

https://www.ortograf.pl/

6. LanguageTool

LanguageTool to jedno z najpopularniejszych rozwiązań na rynku. Oferuje korektę w języku angielskim, polskim, chińskim, ukraińskim i wielu innych. Potrafi wykryć wiele błędów stylistycznych, gramatycznych i interpunkcyjnych, ale należy na nim polegać w ograniczonym zakresie, gdyż może nie poradzić sobie z bardziej złożonymi sformułowaniami.

Plusem jest to, że korektor tekstu online jest częściowo darmowy. Pozwala on jednak na sprawdzenie tylko do 20 000 znaków jednocześnie. W przypadku wykupienia wyższego pakietu liczba sprawdzanych znaków jest nieograniczona, a dodatkowo może on być zintegrowany z Microsoft Office.

https://languagetool.org/pl/

7. Grammarly

Nieco innym narzędziem jest Grammarly, które funkcjonuje, jako dodatek do przeglądarki. Główną cechą tego narzędzia jest to, że pozwala ono na poprawianie błędów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu jest to idealne rozwiązanie, w zakresie korekty pisanych postów i komentarzy, np. na Facebooku lub innych kanałach social media.

Warto wiedzieć, że Grammarly wykrywa nie tylko błędy gramatyczne, ale także stylistyczne. Program może być również zintegrowany z pakietem Microsoft Office, aby to zrobić, wystarczy pobrać plik i zainstalować go na swoim komputerze. 

Trzeba dodać, że Grammarly obsługuje tylko angielską pisownię, co nie jest zbyt poręczne podczas pracy z polskimi, włoskimi, hiszpańskimi i niemieckimi tekstami.

https://www.grammarly.com/

8. Korektortekstu.pl 

Program może być używany online lub jako dodatek do przeglądarki Firefox. Bezpłatne oprogramowanie podsumowuje wszystkie wykryte błędy – jednocześnie wykazując statystyki sprawdzanego tekstu.

Główne cechy programu to możliwość eksportu tekstu do plików .pdf i .doc, statystyki tekstu oraz wykaz unikalnej listy słów, podręczny słownik synonimów oraz zapewnienie możliwości korzystania z oprogramowania na dowolnym urządzeniu.

Co istotne, narzędzie jest intuicyjne w obsłudze, a statystyki treści określają nawet szacunkowy czas, jaki jest potrzebny do przeczytania tekstu na głos.

https://www.korektortekstu.pl/

9. Zecerka

Edycja w tym programie wzbogacona jest o poprawianie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych oraz monitorowanie nieprawidłowości składni tekstu.

Program pomaga w sporządzeniu topograficznej korekty zwiększając czytelność treści. Główne funkcjonalności narzędzia to odpowiednie dzielenie słów, usuwanie podwójnych spacji, usuwanie spacji sprzed znaków interpunkcyjnych oraz symboli miar, przenoszenie spójników z końców linii, używanie polskich znaków typograficznych, takich jak cudzysłów drukarski, pisanie dużą literą zaimków osobowych i dzierżawczych.

http://www.zecerka.pl/

10. Word Counter

Gdy copywriter skończy pracę nad tekstem, musi sprawdzić, ile napisał słów, by móc rozliczyć się ze zleceniodawcą. Pomocny jest w tym licznik słów czy licznik znaków. Mimo że Word Counter jest w języku angielskim, jest intuicyjny i łatwy w obsłudze.

https://wordcounter.net/

Osoby korzystające z pakietu MS Office również mają opcje sprawdzenia statystyk w tekście, wystarczy przejść do obszaru „Recenzja”, a następnie „Statystyka wyrazów”. 

11. Copywritely

Narzędzie do poprawiania błędów gramatycznych i składniowych Copywritely – to kolejna pozycja, która może się przydać zawodowemu copywriterowi. Przy dużej ilości tekstu pomyłki zdarzają się często, dlatego warto powierzyć dodatkową korektę sztucznej inteligencji. Dodatkową zaletą jest możliwość analizy wielu języków, a także sprawdzenie unikalności tekstu (choć należy to traktować jedynie, jako wsparcie dla Rapidusa). Niestety program wciąż nie dostrzega niektórych błędów, jednakże jego algorytmy stale ulegają poprawie.

Copywritely oferuje analizę 5 tekstów dziennie za darmo. W przypadku większego zapotrzebowania trzeba zakupić pakiet, który zaczyna się od 18 dolarów miesięcznie.

https://copywritely.com/pl/

12. Jasnopis

Jasnopis to aplikacja nie tyle do sprawdzania poprawności tekstu pod kątem językowym, ile służy do analizy złożoności tekstu. Program odpowie na pytanie, czy tekst jest zrozumiały, czy zostały użyte trudne słowa i ewentualnie czym je zastąpić. 

https://www.jasnopis.pl/

13. Hemingway

Hemingway analizuje treści pod względem przystępności percepcyjnej. Aplikacja ocenia trudność tekstu i podaje statystyki, a także szacunkowy czas potrzebny na jego przeczytanie. To angielski odpowiednik Jasnopisu. Program jest darmowy. 

https://hemingwayapp.com/

Zaprezentowane powyżej narzędzia przydadzą się w praktyce każdej osobie publikującej treści w Internecie. Dodatkowo, w razie wystąpienia jakichś niejasności w pisowni danego wyrazu bardzo pomocna jest strona JakSiePisze.pl

Synonim.NET oraz Synonimy.pl to kolejne narzędzia w zestawieniu, wcale nie mniej praktyczne. Słowniki synonimów umożliwiają znalezienie zamiennika słowa, które urozmaici tekst pod kątem leksykalnym, eliminując zbędne powtórzenia.

Słownik języka polskiego PWN jest bardzo przydatny do prawidłowego posługiwania się językiem polskim. Pozwala zobaczyć przykłady użycia słowa w konkretnych sytuacjach i kontekstach. Słownik wyświetla również listę synonimów.

Osoby zamieszczające publikacje w różnych językach lub korzystające z zagranicznych źródeł w swoich badaniach często zmuszone są do skorzystania z tłumacza językowego. Jednym z takich narzędzi jest DeepL. To darmowe narzędzie polecane dla SEO copywriterów. DeepL stanowi alternatywę dla Google Translate w zakresie tłumaczenia treści na inne języki.

Wyszukiwanie trendów oraz źródła inspiracji

Zakłada się, że copywriterzy wykazują się kreatywnością, ale czasem może zabraknąć im pomysłów na nowe tematy. W momencie braku inspiracji warto czerpać pomysły z zewnętrznych źródeł. Google przychodzi z pomocą udostępniając Google Scholar – to darmowa strona, która pomaga w researchu eksperckich treści. Bezpłatna baza artykułów naukowych, z których można czerpać wiedzę i inspiracje. Dzięki temu pisanie nawet na trudne, czy specjalistyczne tematy może stać się szybsze i prostsze.

Kolejną stroną dostarczoną przez Google jest Google Search Console – to cenna pomoc w SEO copywritingu i źródło inspiracji do pisania bloga. Aby prawidłowo korzystać z programu, należy wiedzieć, na jakie dane zwracać uwagę i jakie funkcje są najbardziej przydatne dla copywritera. Krótko mówiąc, Google Search Console to świetne narzędzie do analizy najbardziej istotnych i przydatnych słów kluczowych dla copywriterów prowadzących bloga czy microsite.

Z punktu widzenia tworzenia treści w sieci istotne jest, aby opublikowany wpis miał jak największy zasięg. Dlatego poniżej znajdują się narzędzia, które pomogą w osiągnięciu tego celu. 

14. Google Trends

Szczególnie istotne w pracy copywritera jest to, aby pisać o tematach, na których skupia się społeczność internetowa. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, a mowa oczywiście o Google, udostępnia aktualizowane na bieżące trendy wyszukiwania z całego globu. Statystyki aplikacji pozwalają zastosować je w marketingu, zarządzaniu treścią i wszystkich powiązanych działaniach. Wyniki wyszukiwania w Google Trends można uszeregować według określonych preferencji np. według kraju, tematyki czy kategorii. Statystyki ukazują topowe tematy. Aplikacja wyświetla również najpopularniejsze wyniki wyszukiwań w określonej dziedzinie w wybranej jednostce czasu.

Trzeba jednak pamiętać, że aplikacja dostarcza tylko dane. Najważniejsze jest, aby je prawidłowo „przetworzyć” – zrozumieć, skąd pochodzą informacje, od czego zależą i do czego można je wykorzystać. Wymaga to sporych umiejętności analitycznych, ale warto mieć na uwadze, że znaczna część zbiorów jest dostępna niemal dla każdego.

https://trends.google.com/trends/?geo=PL

15. Alerty Google

Alerty Google zapewniają stały monitoring nowo ukazujących się treści w Internecie. Poprzez wpisanie konkretnej frazy (słowa kluczowego) w pole Alertu, na email wysyłane są świeżo dodane w sieci publikacje. Powiadomienia można ustawić np. w kontekście najbardziej wartościowych wyszukiwań sugerowanych przez Google Trends – co może stanowić inspiracje do tworzenia wpisów. Narzędzie umożliwia również monitorowanie swojej marki jak i konkurencji. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach Alertów Google.

https://www.google.pl/alerts

16. Monitoring mediów Newspoint

Rozwinięciem Alertów Google są aplikacje do monitoringu mediów. Narzędzia tego typu nie są dziedziną wyłącznie zarezerwowaną dla dużych podmiotów. Dzięki temu rozwiązaniu copywriterzy mogą określić profil grupy docelowej oraz zbadać, poszukać miejsc, w których mogą skutecznie publikować treści (np. czy publikować teksty w mediach klasycznych czy społecznościowych).

Monitoring mediów jest niezbędnym narzędziem dla specjalistów zajmujących się komunikacją w sieci. Jest to proste narzędzie, które menedżerowie treści mogą wykorzystać jako punkt wyjścia do czerpania na bieżąco informacji o nowych trendach w zdefiniowanej branży. Odpowiednie działania umożliwiają poznania swoich potencjalnych odbiorców.

Zaawansowane zastosowanie monitoringu treści dostarcza copywriterom odpowiedni zestaw słów kluczowych oraz pozwala dostosować dedykowane treści – co zapewnia skuteczne planowanie i zarządzania komunikacją. Umożliwia to zidentyfikować punkty styku z odbiorcą i znaleźć odpowiedź na pytania, gdzie przenieść odpowiedni środek ciężkości w planowaniu przekazu (czemu poświęcić więcej czasu, jak zaplanować budżet na promocję). Kluczową kwestią, co zapewnia Newspoint – jest umiejętność oszacowania potencjału komunikacyjnego.

Monitoring mediów Newspoint
https://www.newspoint.pl/

Zarządzanie grafiką

W dobie społeczeństwa obrazkowego, opublikowana treść w sieci niewzbogacona grafiką ma małą szansę na wysoki wskaźnik czytelnictwa wśród odbiorców. Naprzeciw tego muszą wyjść copywriterzy, którzy zamieszczając teksty w internecie, powinni okrasić je w ilustracje. Dlatego też poniżej przygotowaliśmy rozwiązania, dzięki którym zarządzanie grafiką będzie dużo łatwiejsze.

17. Pixabay

Pixabay to prawdopodobnie największy i najpopularniejszy darmowy bank ze zdjęciami i filmami. Tym samym stwarza to duże prawdopodobieństwo, że ktoś już wielokrotnie wykorzystał dostępne tu grafiki na swojej stronie czy blogu albo w social media. 

https://pixabay.com/pl/

18. Pexels

Zdjęcia stockowe na Pexels są określone licencją CC0, co umożliwia wykorzystanie ich w dowolnym celu. Zaletą tego banku jest stale aktualizowana kolekcja obrazów, a także filmów.

https://www.pexels.com/pl-pl/

19. Freepik – zdjęcia, ilustracje, wektory

W zasobach Freepik dostępne są wysokiej jakości obrazy, wektory, pliki PSD i ikony w wersji darmowej i premium.

https://pl.freepik.com/

20. Canva

Canva wydaje się być najpopularniejszą, darmową usługą, która pozwala każdemu – i to w trybie online – tworzyć wszelkiego rodzaju grafiki zupełnie za darmo. Program jest bardzo rozbudowany i oferuje dużą ilość gotowych szablonów, które można wypełnić dodając np. własne zdjęcia czy logo. Jedynym wymogiem jest założenie darmowego konta.

Canva posiada również wszystkie podstawowe funkcje edytora zdjęć, pozwalając na zabawę z różnymi filtrami, odcieniami i kolorami. Do dyspozycji jest również szeroki wybór czcionek do tworzenia podpisów pod zdjęciami, a także gotowe kształty i ramki. Możliwe jest również tworzenie darmowych infografik z wykorzystaniem gotowych szablonów i elementów graficznych, które można wykonać dosłownie w kilka minut. Warto wspomnieć, że dostępne są szablony dla wielu różnych typów grafik, w tym grafik do mediów społecznościowych, ulotek, zaproszeń, plakatów, postów na Instagramie, kartek, banerów blogowych i obrazów tła na Facebooku.

Co więcej – Canva oferuje coraz więcej funkcji związanych nie tylko z grafikami, ale także dokumentami. Edytor PDF pozwala na importowanie tego typu plików, ich modyfikowanie oraz konwertowanie. Program Canva świetnie sprawdza się także podczas tworzenia dokumentów online z wykorzystaniem funkcji współpracy czy komentarzy w czasie rzeczywistym.

https://www.canva.com

Narzędzia do wykrywania plagiatów

Jedną z najważniejszych cech tekstu przygotowanego przez copywritera powinna być oryginalność i unikatowość. Do sprawdzenia unikalności treści można wykorzystać różne narzędzia. Najprostszym rozwiązaniem jest Google. Wystarczy wkleić fragment tekstu w pole wyszukiwania. Trzeba jednak pamiętać, aby przeklejany tekst ująć w cudzysłów. W przypadku wykrycia plagiatu – w wynikach wyszukiwania pojawią się miejsca zawierające dokładnie taką samą kombinację słów. Oprócz rozwiązania, jakie dostarcza wyszukiwarka Google, można skorzystać z dedykowanych narzędzi służących do sprawdzania oryginalności treści.

21. Duplichecker

Duplichecker to aplikacja, która zapewnia prostą usługę wykrywania plagiatów online. Wystarczy skopiować i wkleić tekst do odpowiedniego pola. Można również użyć samego adresu URL. W krótkim czasie, jeśli tekst rzeczywiście zostanie wykryty jako plagiat, pojawi się informacja. Dodatkowo zostanie zaprezentowany szczegółowy raport.

https://www.duplichecker.com

22. SmallSEOtools

SmallSEOtools to internetowa aplikacja powszechnie używana przez blogerów do weryfikowania jakości pisanych artykułów. Program nie musi być pobierany na laptopa lub telefon komórkowy – można z niego korzystać z poziomu przeglądarki.

Korzystanie z SmallSEOtools jest bardzo proste, a sama aplikacja jest darmowa. Wystarczy wybrać sekcję sprawdzania plagiatów i wkleić tekst, aby otrzymać wynik. Można również sprawdzić, w jakim procencie analizowany fragment podobny jest z innymi artykułami opublikowanymi już w internecie.

https://smallseotools.com/pl/plagiarism-checker/

23. Copyscape

Copyscape oferuje darmową usługę sprawdzania plagiatów online. Poprzez wklejenie linku – aplikacja automatycznie sprawdzi treści pod kątem unikalności.

Niestety, darmowa wersja pozwala tylko na kilkanaście wyszukiwań w tygodniu. W większości przypadków jest to wystarczające. Inwestując w wersję płatną, zyskuje się dostęp do większej liczby funkcji, takich jak integracja z WordPressem.

https://www.copyscape.com/

24. Quetext

Kolejnym narzędziem posiadającymi funkcję wykrywania plagiatu online jest Quetext. W darmowej wersji narzędzie oferuje sprawdzanie plagiatu do 2500 słów.

https://www.quetext.com/

Planowanie słów kluczowych, generowanie treści przez sztuczną inteligencję oraz SEO copywriting

Podczas pisania tekstu istotnym elementem jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Pomagają one zwiększyć widoczność tekstu na górze wyników wyszukiwania. Dlatego jeśli marketer chce się wspiąć na szczyt pozycji w wyszukiwarce Google – oprócz doboru słów, warto zoptymalizować treści również pod kątem SEO.

Kolejny zestaw narzędzi stanowią również programy do generowania tekstów przez sztuczną inteligencję. Obecnie mogą one wydawać się obce, jednakże istnieją już od jakiegoś czasu oraz ciągle są udoskonalane. Aplikacje te są w fazie rozwoju, jednakże mogą przyspieszyć proces pisania i poprawić jakość artykułu tak, aby mógł być przeczytany przez jak najszersze grono odbiorców. Wszystkie narzędzia poniżej – przeznaczone do generowania treści przez AI wykorzystują technologię GPT-3. Algorytm GPT-4 ma być wdrażany wraz z początkiem 2023 roku.

25. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner to podstawowe, darmowe narzędzie dla każdego copywritera, który tworzy treści na podstawie analizy słów kluczowych. Narzędzie proponuje frazy oraz wyświetla ich liczbę wyszukiwań w wybranym okresie.

Pozostałe dane są przydatne wyłącznie dla specjalistów zajmujących się płatnymi reklamami Google Ads.

https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/

26. Ahrefs free keyword generator

W Ahrefs free keyword można sprawdzić statystyki w kontekście badanego słowa kluczowego tj. podobne słowa kluczowe, miesięczną liczbę wyszukiwań oraz trudność frazy.

https://ahrefs.com/pl/keyword-generator

27. KWFinder

Dla bardziej wymagających copywriterów istnieje narzędzie, które wyświetla znacznie większą liczbę danych. Jest to KWFinder, który nie tylko wyświetla propozycje fraz wraz z liczbą wyszukiwań, ale również określa ich złożoność.

W celu uzyskania pełnej funkcjonalności należy uiścić opłatę abonamentową w wysokości 29,90 euro miesięcznie.

https://app.kwfinder.com/

28. AnswerThePublic

AnswerThePublic jest zastępcą kreatywności – po wpisaniu fraz – wyświetla różnorodne propozycje tematów, na podstawie których można napisać obszerny tekst. AnswerThePublic to świetne rozwiązanie dla osób, które cierpią na notoryczny brak weny. Nie będziemy ukrywać, że to jedno z naszych ulubionych narzędzi.

Trzy analizy dziennie są darmowe. Pełna funkcjonalność jest dostępna od 99 dolarów miesięcznie.

https://answerthepublic.com/0zoxkw/member/searches

29. SurferSEO

Aplikacja SurferSEO generuje teksty za pomocą sztucznej inteligencji, wykorzystując przy tym ponad 500 punktów danych w celu zoptymalizowania ich pod kątem SEO.

Aplikacja oferuje dwa darmowe dodatki. Pierwszym z nich jest rozszerzenie dla surferów słów kluczowych, co umożliwia sprawdzenie słów kluczowych w Google. Drugim narzędziem jest Generator zarysów AI, który tworzy kontury akapitów z rankingiem SEO.

https://surferseo.com/

30. Rytr

Rytr wykorzystuje 40 szablonów opartych na sztucznej inteligencji, które są przeznaczone do tworzenia różnych typów tekstu. Program dostarcza niezawodny zestaw narzędzi do tworzenia treści przez sztuczną inteligencję w różnych formach. Zaletą programu jest to, że można korzystać z darmowego planu bez ograniczeń.

https://rytr.me/?via=websiterating

31. Anyword

To kolejne narzędzie umożliwiające generowanie treści, które wykorzystuje AI. Dzięki darmowemu planowi można wykorzystać 1000 słów miesięcznie, ponad 100 narzędzi AI, ponad 200 narzędzi do copywritingu oraz kreatora postów na blogu.

https://anyword.com/data-driven-basic/?fpr=websiterating

32. Copy.ai

Copy.ai to kolejny program, który po wpisaniu fragmentu tematu, w którego kontekście jest zapotrzebowanie na napisanie tekstu – stworzy przez sztuczną inteligencję pożądaną treść. W darmowym planie można wykorzystać do 50 000 znaków co miesiąc.

https://www.copy.ai/

33. Snazzy AI

Snazzy AI, znany również jako Smart Copy po przejęciu przez Unbounce wykorzystuje na rynku jedną z najbardziej zaawansowanych technologii, która generuje tekst przez sztuczną inteligencję. Aplikacja może stworzyć w pełni zoptymalizowany wpis – dostosowując go również pod kątem SEO.

Darmowy plan umożliwia korzystanie z zaawansowanych funkcji, jednak dzienny limit umożliwia pięć prób tworzenia treści.

https://snazzy.ai/

34 i 35. Sharethrough Headline Analyzer oraz Headline Analyzer Monster Insights

Po stworzeniu tekstu oraz obróbce pod kątem SEO – ostatecznym elementem jest nadanie odpowiedniego tytułu. W tym temacie pomocnymi aplikacjami przeprowadzającymi analizę stworzonego nagłówka jest Sharethrough Headline Analyzer oraz Headline Analyzer Monster Insights.

https://headlines.sharethrough.com/ oraz https://www.monsterinsights.com/headline-analyzer/

Podsumowanie

W internecie można znaleźć wiele narzędzi, które w zależności od zapotrzebowania mogą zachęcić copywriterów do ich wykorzystania. Niektóre programy mają charakter strategiczny, inne zaś ułatwiają prace. Poprzez ciągły rozwój technologii staną się one nieodłącznym elementem każdego profesjonalnego działania. Można przyjąć, że w przyszłości zarządzanie treścią będzie wymagało więcej wysiłku, gdyż z roku na rok rynek jest coraz mocniej przesycony contentem.

Wybierając 35 narzędzi dla copywritera – kierowaliśmy się zarówno ich popularnością, opiniami użytkowników, jak i własnym doświadczeniem. Jak zostało wspomniane na początku – zakres funkcji testowanych narzędzi jest w prawie każdym przypadku częściowo bezpłatny bądź całkowicie darmowy. Dlatego rekomendujemy samodzielne przetestowanie zaprezentowanych narzędzi. Podczas tworzenia tekstu, nigdy nie wiadomo, jakie aplikacje mogą być przydatne, a często nawet te pozornie niemające nic wspólnego z copywritingiem.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...