Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty, prowadzącej bezpłatne przedszkola i szkoły w 63 miejscach w Polsce, odpowiada za komunikację i fundraising.
W jaki sposób korzystacie z monitoringu mediów Newspoint i jaką wartość zapewnia Wam to rozwiązanie?
– Śledzimy z ciekawością i zainteresowaniem publikacje na temat działań fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty i wszystkich naszych fundacyjnych szkół i przedszkoli. Dzięki Newspoint wiemy, które tematy i wydarzenia są najbardziej intersujące, jak jesteśmy
postrzegani i w jaki sposób konstruować własne komunikaty. To bardzo ułatwia pracę i pozwala wyciągać sporo interesujących wniosków.
Czego oczekujecie od takiego narzędzia?
– Szybkości, skuteczności i precyzji. Danych i sygnałów, na które możemy szybko zareagować. Podziękować za zainteresowanie, podjąć dyskusję, wyjaśnić wątpliwości. Budowanie relacji to ważny, dla fundacji wręcz kluczowy obszar.
Jakie media monitorujecie?
– Nasze przedszkola i szkoły działają w sześciu województwach, w kolejnych miejscowościach tworzymy nowe placówki. Dlatego monitorujemy media ogólnopolskie, tematyczne, ale również tytuły regionalne i lokalne. Media społecznościowe także. Każdy sygnał jest ważny i niesie w sobie potencjał.
Ile czasu pozwala w tygodniu zaoszczędzić monitoring mediów Newspoint?
– Wiedza o tym, co w mediach i społecznościach pisze się i mówi o naszej fundacji, to nie kwestia oszczędności czasu. To okno na świat i potencjał do wykorzystania. Żeby zrobić kolejny krok. Pojawić się tam, gdzie ktoś chce o nas słuchać i z nami porozmawiać.
Czy działasz w pojedynkę, czy masz dedykowany zespół do monitorowania marki i konkurencji?
– W fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty pracuje dział komunikacji i fundraisingu. To cztery świetne osoby, które łączą kompetencje z różnych dziedzin. Monitorowania marki i konkurencji również 🙂
Czy z naszego Panelu korzystają też inne działy w Waszej firmie (sprzedaż, obsługa klienta, R&D, HR, SEO…)?
– Zdecydowaliśmy się na taki model pracy, w którym to nasz zespół jest w trybie stałego nasłuchu i przekazuje informacje do szkół i przedszkoli, kiedy pojawia się sygnał na ich temat.
Z jakich funkcji korzystacie najczęściej?
– Przede wszystkim z listy publikacji z podziałem na projekty i jej filtrowania. To pozwala szybko analizować sygnały.
Czy korzystacie z gotowych wykresów w Panelu?
– Na co dzień w niewielkim stopniu. Są jednak przydatne przy podsumowaniach i raportach.
Czy korzystacie głównie z alertów/powiadomień, czy systematycznie logujecie się do Panelu?
– Zdecydowanie z panelu. W zasadzie się z niego nie wylogowujemy 😉
Czy pobieracie dane (export danych) i poddajecie je dalszej analitycznej obróbce?
– Oczywiście. Każdym danym warto przyjrzeć się przez kilka pryzmatów i w różnych wymiarach. Wnioski mogą być ciekawe.
Jak wygląda u Was pomiar działań komunikacyjnych?
– Analizujemy liczbę publikacji i zasięgi informacji prasowych, które wysyłamy sami. Śledzimy też wzmianki o działaniach fundacji, każdej szkoły i przedszkola, a także cytowania i wypowiedzi i komentarzy pracowników fundacji i naszych placówek.
Czy korzystacie z influencer marketingu i jak wyszukujecie influencerów?
– Naszymi najlepszymi influencerami i ambasadorami są zadowoleni uczniowie, świadomi rodzice, zaangażowani nauczyciele i pomysłowi dyrektorzy. A na deser jeszcze my, pracownicy fundacji. Również udzielamy się w mediach społecznościowych.
Czy w działaniach PR i komunikacyjnych wykorzystujecie AI?
– Uczenie maszynowe to technologia z ogromnym potencjałem. Przyglądamy się jej z ciekawością, jednak jeśli chodzi o inteligencję, to zdecydowanie wybieramy tę ludzką. Z emocjami i uczuciami.
Co sądzisz o przyszłości działań, w których wspomogą Was narzędzia do monitoringu mediów?
– Trzymanie ręki na pulsie przepływu informacji jest ważne i będzie coraz ważniejsze. Dla każdej instytucji, która dba o wizerunek i zależy jej na budowaniu relacji z odbiorcami.
Co najbardziej sobie cenisz w monitoringu Newspoint?
Świetny zespół, otwartość, życzliwość, doskonały kontakt i zaangażowanie. I cierpliwość do klienta, któremu czasem zdarzy się coś popsuć w ustawieniach panelu.
Jakiej rady udzielisz użytkownikom, którzy testują Newspoint, ale nie są jeszcze pewni, czy powinni wykupić subskrypcję?
– Potestuj koniecznie. 7 dni za darmo pokaże Ci możliwości i da odpowiedź czy warto. A raczej: dlaczego warto.
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.
Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.
W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...
Dziękuję! To bardzo ciekawe uczucie znaleźć się po drugiej stronie 😁 Pozdrawiam serdecznie!
BTW: doskonałe AVE ma ta publikacja! Bardzo to miłe! 👏
Bardzo nam miło. Pozdrawiam!